Sute de proiecte la Ministerul Transporturilor, rămase pe hârtie între 2007 și 2015

Ministerul Transporturilor a preluat organismul intermediar care va permite o gestionare mai bună a fondurilor europene, elaborarea hotărârii de guvern fiind „pe ultima sută de metri”, în condiţiile în care instituţia şi-a asumat un portofoliu de proiecte prioritare, importante pentru infrastructura României, a anunţat ministrul de resort, Dan Costescu.

Share

Antonia Deak 0 comentarii

Actualizat: 07.02.2016 - 20:28

Ministerul Transporturilor a preluat organismul intermediar care va permite o gestionare mai bună a fondurilor europene, elaborarea hotărârii de guvern fiind „pe ultima sută de metri”, în condiţiile în care instituţia şi-a asumat un portofoliu de proiecte prioritare, importante pentru infrastructura României, a anunţat ministrul de resort, Dan Costescu.

„Ne-am asumat o reorganizare a ministerului pentru a fi într-o măsură mai mare pregătit să preia proiectele şi să le implementeze într-un ritm mai rapid, pentru a dezvolta infrastructura ţării. În acest sens, deja s-a preluat organismul intermediar, care ne va permite să gestionăm mai bine fondurile europene. Evident că noi avem câteva sute de proiecte în portofoliu”, a declarat Dan Costescu, conform Agerpres.

Ministrul Transporturilor a ţinut să precizeze că reorganizarea din minister nu presupune concedieri, ci simplificarea unor structuri decizionale, a unor servicii, însă principala schimbare va fi re-preluarea organismului intermediar pentru administrarea fondurilor europene, care s-a mai aflat în structura ministerului în urmă cu doi ani.

„Cuvântul acesta, reorganizare, a fost foarte mult folosit pentru concedieri. Nu este cazul. Acum este o reorganizare. Practic, ­s-au simplificat nişte structuri decizionale, servicii, nu foarte mult, principala schimbare fiind re-preluarea organismului intermediar pentru gestionarea fondurilor europene. Aici sunt schimbările, în zona aceasta ­ne-am cantonat. Practic, este o dezvoltare, o extensie a ministerului. Nu este ceva nou. Acum doi ani această structură a fost sub minister în altă formă, ca autoritate de management. Acum revine sub formă de organism intermediar, care acoperă 80-90% din funcţiile autorităţii de management de acum doi ani care a fost în minister”, a subliniat ministrul Transporturilor.

Dan Costescu a informat că analiza pe care a făcut-o împreună cu premierul Dacian Cioloş s-a bazat pe problemele identificate la venirea sa la conducerea Ministerului Transporturilor, probleme care au generat pierderi de absorbţie pe perioada instrumentului structural 2007-2013, cu extindere până în 2015. „Am ajuns în situaţia ca, în acest an, din proiectele pe care trebuia să le finalizăm în instrumentul structural anterior, 2007-2013, să trebuiască să fazăm, adică să trecem pe următorul instrument structural, nefiind cheltuiţi 2,3 miliarde de euro, ceea ce este foarte mult. Dacă ar fi fost terminaţi, am fi folosit aceşti bani în acest instrument pentru proiectele pe care le avem într-o proporţie mult mai mare decât avem finanţare. Mai exact, până în 2020 avem un necesar în portofoliul de proiecte de 21 de miliarde de euro; din fonduri structurale şi din echivalentul contribuţiei la bugetul de stat avem undeva la 8 miliarde de euro”, a precizat şeful de la Transporturi.

În ceea ce priveşte proiectele prioritare, din acestea fac parte unele care se află deja în derulare, precum Autostrada Transilvania, Autostrada Lugoj-Deva şi Autostrada Sebeş-Turda, în cazul cărora se va mări viteza de implementare. „Avem proiecte care erau blocate din diverse motive, cum ar fi Orăştie-Sibiu, chiar şi Autostrada Piteşti-Sibiu, pe care le vom debloca. S-au găsit măsuri concrete. Am şi anunţat, de exemplu, că termenul (de finalizare - n. r.) din 2023 pentru Piteşti-Sibiu va fi dus la 2021 pentru toată autostrada, existând şansa ca tronsoanele de capăt să fie gata chiar mai devreme cu un an, în 2020, ceea ce ar permite conectarea lor cu drumurile ­naţionale care deservesc de zonele Vâlcea şi Gorj. De asemenea, este vorba de proiecte care acum încep, precum traseul Coridorului IX, care pleacă din Ploieşti şi se duce până la Paşcani, precum aripa de est a Autostrăzii Montana, de la Ungheni prin Iaşi pe zona de Tg. Mureş, cu oprire la Tg. Neamţ”, a explicat ministrul Transporturilor. În plus, s-a discutat modul în care se poate mări capacitatea de implementare a proiectelor de către companii.   

Citește totul despre:

Comentarii