Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Outsourcingul face pasi timizi in Romania

» Piata va creste foarte mult in perioada urmatoare, atat ca numar de clienti, cat si ca numar de furnizori.» Companiile furnizoare de servicii de externalizare din Europa si SUA sunt interesate de piata romaneasca.

Share

Ada Stefan 0 comentarii

31.10.2007 - 00:00

» Piata va creste foarte mult in perioada urmatoare, atat ca numar de clienti, cat si ca numar de furnizori.

» Companiile furnizoare de servicii de externalizare din Europa si SUA sunt interesate de piata romaneasca.

» Principalele activitati care pot fi externalizate sunt cele de IT, financiare, de contabilitate.

Piata externalizarii activitatilor companiilor din Romania este sub nivelul din tarile europene, iar firmele straine sunt principalii clienti ai companiilor de outsourcing, in conditiile in care numarul antreprenorilor romani care apeleaza la acest tip de operatiuni este inca limitat.


Cultura externalizarii, inexistenta
"Evolutia pietei nu depinde de Romania, ci de clientii care vor sa-si externalizeze anumite activitati. O data cu aglomerarea pietelor din Cehia sau Polonia, multe companii de outsourcing vor intra pe piata romaneasca" – a declarat, la seminarul "Outsourcing: avantaje si dezavantaje", Radu Andrei, director in cadrul departamentului Advisory Performance Improvement al companiei de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers   (PwC).


El a mentionat ca nu exista date privind valoarea pietei de outsourcing din Romania si ca este foarte greu sa se estimeze procentul de crestere a acestui segment.
In opinia reprezentantului PwC in Romania, companiile furnizoare de servicii de externalizare, in special din Europa si Statele Unite ale Americii, sunt interesate de piata romaneasca, datorita mediului de afaceri atractiv si care inspira incredere.
"In Romania nu exista o cultura a externalizarii si sunt foarte putine firme romanesti care isi externalizeaza din activitati. Companiile romanesti trebuie sa ajunga la un grad de maturitate pentru a incepe sa-si externalizeze activitatile. Acestea sunt acum mai mult preocupate de cresterea afacerilor si mai putin de eficientizarea activitatii", a precizat Andrei. El a mentionat ca principalele activitati care pot fi externalizate sunt cele de IT, financiare, de contabilitate si, in general, orice serviciu de suport.

Un potential enorm
La randul sau, directorul general al ALD Automotive, Philippe Valigny, a precizat ca piata de outsourcing va creste foarte mult in perioada urmatoare, atat ca numar de clienti, cat si ca numar de furnizori. "Potentialul pietei romanesti este enorm. Trendul se va schimba si tot mai multe firme locale isi vor externaliza activitatile. Este foarte greu sa faci un pas de la insourcing la outsourcing", a adaugat Valigny.
Reprezentantul firmei romanesti ClassIT din domeniul externalizarii serviciilor de IT, Bogdan Tudor, a precizat ca acest segment are cel mai mare potential de crestere in urmatorii ani. "Externalizarea serviciilor de IT are cel mai mare potential de crestere. Credem ca fata de nivelul de 1% cat reprezinta serviciile de externalizare in total servicii de IT, atunci cand cota de piata a acestor servicii va ajunge la 10-15% Romania va deveni interesanta pentru firmele mari de outsourcing", a spus Tudor. Reprezentantii companiilor de outsourcing au mai spus ca printre serviciile care vor fi externalizate in urmatorii trei ani figureaza cele de resurse umane, transport sau asigurari.

Bancile, mari clienti
Deja bancile au devenit clienti fideli ai companiilor de outsourcing, majoritatea marilor institutii de credit externalizandu-si serviciile de colectare de creante, produsele vizate fiind cu precadere cardurile de credit si imprumuturile de consum. Pentru moment, imprumuturile ipotecare nu sunt externalizate, intrucat portofoliul de astfel de credite nu este suficient de mare.

»  Printre serviciile care vor fi externalizate in urmatorii trei ani figureaza cele de resurse umane, transport sau asigurari.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...