Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Misiune imposibilă: Guvernul susține că Magistrala 5 de metrou va ajunge în Pantelimon în 2020. Începerea lucrărilor a fost însă stopată de Sorin Oprescu

Magistrala 5 de metrou, secțiunea Universitate – Pantelimon, va fi gata în 2020, reiese din fișa obiectivului de investiții anexată la proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe acest an

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 27.01.2017 - 19:34

Magistrala 5 de metrou, secțiunea Universitate – Pantelimon, va fi gata în 2020, reiese din fișa obiectivului de investiții anexată la proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe acest an. O misiune imposibilă.

Proiectul trebuia însă să înceapă în iunie 2010, conform aceluiași document, dar acest lucru nu s-a întâmplat, fiind în cele din urmă stopat de fostul primar general Sorin Oprescu.

În total, extinderea Magistralei 5 pe această secțiune ar urma să coste aproape 3,65 miliarde de lei. Pentru realizarea proiectului, care va cuprinde 13 stații de metrou plus un depou, ar fi necesare însă 84 de luni, așa cum se precizează tot în fișa menționată. Mai pe românește, șapte ani de zile, și nu trei câți mai sunt până în 2020. În cel mai fericit caz, dacă lucrările ar începe în forță în acest an, noua linie de metrou ar fi gata în 2024.

Lucrările la Magistrala 5 de metrou, tronsonul Iancului-Pantelimon, finanţate printr-un credit acordat de Banca Europeană de Investiţii, erau programate să înceapă în 2014 şi să se încheie în 2018. Lucru care nu s-a întâmplat, din cauza fostului primar Sorin Oprescu. Primăria Capitalei a refuzat să dea autorizaţie de construire, aşa că începerea excavaţiilor a fost amânată după 2020, după cum au declarat la vremea respectivă, pentru Cetățeanul.net, oficialii Metrorex: „Termenul inițial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 și nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulație și urbanism de la PMB (implicit a autorizației de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalității din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020”.

Pentru acest an, proiectul de buget prevede o alocare de 163,4 milioane de lei din credite de angajament (împrumutul de la BEI), la care se adaugă 58,4 milioane de lei credite bugetare (cofinanțarea statului român). Suele ar urma să crească în 2017 la 257,8 milioane, respectiv 138,4 milioane. 

 

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...