Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Din nou cu trenul la Putna: Starețul a cerut reluarea circulației, CFR Călători se conformează

După patru ani în care a fost închisă, pe linia ferată Dornești-Putna vor circula din nou trenuri ale CFR Călători.

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 28.06.2016 - 23:31

După patru ani în care a fost închisă, pe linia ferată Dornești-Putna vor circula din nou trenuri ale CFR Călători.

Oficialii CFR Călători au decis că nu este indicat să te pui rău cu fețele bisericești, astfel că, la solicitarea starețului Mânăstirii Putna, dar și a turiștilor, se va relua circulația feroviară spre așezământul duhovnicesc ctitorit de Ștefan cel Mare.

„Avem o mare provocare, ca din toamnă să începem să operăm din nou spre Putna. Am primit solicitări de la turiști și de la mânăstire. Chiar starețul a cerut reluarea circulației feroviare”, a declarat marți directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.

Dată în folosință în 1889, linia de cale ferată Dornești-Putna (39 km) a fost închisă în 2012, din rațiuni economice. De atunci, niciun tren nu a mai circulat spre mânăstirea bucovineană și au rămas fără transport feroviar inclusiv locuitorii orașului Rădăuți. Trebuie spus că această linie de cale ferată desparte Rădăuțiul în două, trecând chiar prin centrul orașului.

Între timp, au prosperat patronii firmelor de transport auto, însă tot mai mulți oameni au cerut reluarea traficului feroviar. Chiar dacă nu mai este circulată de patru ani de zile, linia ferată are o pagină de Facebook extrem de activă, iar pe internet a fost lansată o petiție online intitulată „Salvăm calea ferată Dornești-Putna”.

Conform Mersului Trenurilor din 2000, cei 39 de kilometri dintre Dornești și Putna erau străbătuți de garrniturile CFR Călători (la rang de Personal) într-o oră și zece minute. Iosif Szentes a precizat că noua legătură feroviară se va realiza între Suceava și Putna. Punând la socoteală și durata de 36 de minute a călătoriei cu un tren Interregio între Suceava și Dornești, rezultă că, în total, trenul va face de la Suceava la Putna o oră și 46 de minute.

O cursă feroviară directă Suceava-Putna ar avea succes, mai ales în condițiile în care nu există curse regulate auto directe între cele două localități, ci doar cu schimbare în Rădăuți, ceea ce face ca o călătorie să dureze două ore și trei sferturi. Dacă CFR Călători va reuși să nu depășească cu mult tariful de 14 lei al unei călătorii cu autocarul, atunci va avea mușterii asigurați. 

Citește totul despre:

Comentarii