Bani de la Bruxelles pentru continuarea lucrărilor la două proiecte feroviare. Pentru unele tronsoane, contractele au fost semnate pe vremea lui Emil Boc

Comisia Europeană a transmis deciziile de continuare a finanţării în actuala perioadă de programare bugetară comunitară pentru două proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare

Share

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 03.02.2017 - 13:31

Comisia Europeană a transmis deciziile de continuare a finanţării în actuala perioadă de programare bugetară comunitară pentru două proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, Coşlariu - Simeria şi Sighişoara – Coşlariu. Proiectele au acumulat întârzieri mari, unul dintre contracte fiind semnat pe vremea când la Palatul Victoria se afla Emil Boc.

Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată Coşlariu - Simeria (74,431 km) şi Sighişoara - Coşlariu (99,04 km) are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare ERTMS/ETCS Nivel 2.

Acum, oficialii CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, spun că noul termen de finalizare a lucrărilor este 2018. Pentru un segment din acest proiect major, Vinți de Jos – Coșlariu, contractul a fost semnat pe 12 decembrie 2011, când primul ministru al României era Emil Boc. Lâund în calcul noul termen avansat vineri de oficialii CFR, rezultă că modernizarea acestui tronson de numai 33,1 km va fi nevoie de șapte ani de zile.

Conducerea CFR SA a făcut apel la constructori să respecte, măcar acum, termenele asumate. “La ora actuală avem în derulare proiecte complexe de reabilitare şi modernizare pe întreaga reţea, iar firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor companiei în dezvoltarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul că vor respecta termenele prevăzute în grafice stabilite de comun acord şi vor continua implementarea proiectelor în acelaşi ritm de lucru înregistrat anul trecut. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care CFR SA şi Ministerul Transporturilor le fac pentru a susţine investiţiile în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Citește totul despre:

Comentarii