16.5 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialAlexandru Trifu, Sales Manager HyperCubic: Procesul de externalizare IT ar trebui să...

Alexandru Trifu, Sales Manager HyperCubic: Procesul de externalizare IT ar trebui să fie asimilat cu conceptul de asigurare

În ce constă externalizarea serviciilor IT&C?

Alexandru Trifu, Sales Manager HyperCubic: Mi se pare foarte interesant că termenul de externalizare al serviciilor îşi schimbă mai tot timpul consistenţa, structura, influenţat fiind de tendinţele socio-economice dar şi de evoluţia tehnologică a sistemelor informatice. Dacă în anul 2009, în plină criză economică, pledoariile jucătorilor din domeniul IT cu privire la procesul de externalizare, erau în direcţia reducerii costurilor, astăzi, când piaţă a ajuns la un soi de maturitate, mi se pare desuet să prezentăm acest concept doar din perspectivă unor reduceri de costuri. Ca atare, mi se pare mult mai potrivită o abordare în direcţia conceptului de prevenire, prezent de altfel în toate activităţile umane zilnice. Totodată externalizarea IT presupune asumarea de către companiile de profil a responsabilităţii managementului şi funcţionării eficiente a sistemelor informatice. Practic garantarea unei continuităţi a business-ului.

Cred că a venit momentul ca procesul de externalizare să fie asimilat cu conceptul de asigurare, diferenţa constând în evitarea unui scenariu de tip dezastru.

Cui se adresează serviciile de IT OutSourcing?

A.T.:Serviciile de IT OutSourcing se adresează tuturor companiilor care şi-au pus problema nevoii de protecţie a sistemului informatic, implicit al business-ului. De ce să alegi să îţi satisfaci aceste nevoi prin externalizare? Este relativ simplu de intuit, însă cel mai important criteriu cred că este acoperirea întregului spectru de aspecte şi capabilităţi tehnice, totul prin intermediul unor proceduri autentificate de trecerea timpului. Din experienţă colaborărilor pe care le avem în momentul de faţă, vă pot spune că externalizarea serviciilor IT îşi produce efectul scontat, indiferent de mărimea companiei sau de anvergură sistemului informatic, de fapt cu cât compania este mai mare iar sistemul informatic este mai complex, cu atât sunt şi mai evidente avantajele conferite de externazlizare.


Care sunt serviciile oferite de HyperCubic?

A.T.:HyperCubic IT OutSourcing oferă o paletă complexă de servicii IT integrate, care combină capacitatea de suport tehnic a companiei cu serviciile aferente echipamentelor şi produselor software.

Soluţiile noastre IT reprezintă un mixt între o serie de aplicaţii dezvoltate intern şi o mentenanţa proactivă a reţelei de computere şi a sistemului de comunicaţii / securitate.

Reuşim să oferim aceste servicii într-un mediu securizat şi prin asigurarea unui timp de răspuns şi a unui timp de reparare garantat, menit să crească disponibilitatea sistemului informatic.

Suportul oferit de HyperCubic IT OutSourcing conţine o latură preventivă pregnantă, oferim instrucţiuni şi sfaturi pentru a preveni perioadele de nefuncţionare neplanificată sau degradarea performanţelor sistemelor IT.

Am reuşit să transpunem în practică principiul “este mai bine să previi decât să tratezi” şi resusim să atingem acest deziderat printr-o foarte bună organizare,comunicare, pregătire tehnică, flexibilitate şi nu în ultimul rând printr-o serie de aplicaţii IT dezvoltate intern.

Serviciile de mentenanţa oferite se împart în patru categorii acoperind zona de hardware, software, soluţii IT şi servicii de suport integrat: mentenanţa computerelor de şi a echipamentelor periferice, implementarea şi administrarea echipamentelor de tip server, managementul situaţiilor de risc, audit & consultanţă IT, proiectare şi execuţie lucrări de infrastructură IT, soluţii de hosting, service IT: Reparaţii Laptop Multibrand la nivel de placă de bază;Reparaţii Monitoare & TV LCD, UPS & Echipamente de reţea

Care sunt beneficiile oferite de alegerea unei astfel de soluţii?

A.T.:Serviciile HyperCubic IT OutSourcing de mentenanţa reprezintă punctul de întâlnire dintre zona IT şi obiectivele de business ale companiei client, aducând mai multe beneficii:

– acoperirea întregului spectru de aspecte şi capabilităţi tehnice
– accesul la competenţe tehnice superioare
– utilizarea permanentă a celor mai noi şi performante tehnologii şi strategii
– consultanţă în achiziţionarea de noi produse şi servicii IT&C
– asumarea întregii responsabilităţii cu privire la managementul şi funcţionarea eficientă a sistemului informatic
– predictibilitatea şi reducerea costurilor administrative, logistice şi de resurse umane
– organizăm pe criterii de eficienţă procesele interne şi identificăm eventualele elemente care provoacă pierderi
– posibilitatea de a repara echipamentele în detrimentul înlocuirii lor

Toate aceste beneficii pot fi regăsite sub formă unui abonament lunar de mentenanţă.

În cât timp după implementarea unei astfel de soluţii vor începe să se vadă rezultatele?

A.T.Practic rezultatele vor începe să apară chiar din prima lună a derulării contractului, mai exact după ce se finalizează auditul IT. Procesul de externalizare demarează cu auditul întregului sistem informatic, care îşi propune 2 obiective, aducerea sistemului informatic la un optim funcţional şi recomandările cu privire la imbunatatitrea şi eficientizarea activităţii.

Acesta “stare de bine” va fi întreţinută lunar printr-o monitorizare activă a sistemului informatic dar şi printr-o revizie a întregului sistem informatic.

Care sunt tarifele practicate de HyperCubic şi cum se raportează acestea la restul pieţei? Ce diferenţiază HyperCubic de alte companii care se ocupă cu IT Outsourcing ?

A.T.:Soluţiile IT oferite de HyperCubic IT OutSourcing sunt menite să satisfacă în primul rând, nevoia de calitate vis-A -vis de mentenanţa sistemului informatic şi asigurarea unei continuităţi a business-ului şi de abia apoi pe cea financiară.

În loc să vedem cât de ieftin putem presta serviciile noastre, am hotărât să vedem cât de bine le putem realiza. Ca atare, atunci când cumpăraţi serviciile HyperCubic, cumpăraţi ceva conceput să răspundă unei nevoi legate de un anumit standard de calitate, nu neapărat unei dorinţe legate de un anumit preţ.

Este posibil să avem un tarif mai mare decât concurenţa, dar calitatea, ajutorul şi priceperea noastră, fac ca serviciile pe care le oferim să aibă o valoare mai mare.

Oferim o mentenanţa proactivă, care se desfăşoară în jurul conceptului de prevenire şi reuşim acest lucru printr-o serie de aplicaţii dezvoltate intern, logistică, organizare, certificări, flexibilitate şi comunicare, până aici poate nimic diferit faţă de alte companii concurente, însă vă asigur ca doar declarativ. Toate aceste lucruri ne situează în zonă de servicii premium, că atare practicăm tarife pe măsură.


Câţi angajaţi are HyperCubic şi este numărul lor suficient pentru a asigura satisfacţia clienţilor? În afară de IT Outsourcing, ce alte soluţii şi servicii oferiţi?

A.T.:HyperCubic a avut parte de o “naştere” grea, în plină criză socio-economică şi neasistată de vreun fond de investiţii sau de anumite influenţe politice, ca atare am crescut natural şi am reuşit să formăm un nucleu de oameni bine pregătiţi în jurul căruia am dezvoltat o serie de aplicaţii, doar suntem specializaţi în domeniul inteligenţei artificiale.

Am reuşit tot timpul să păstrăm un echilibru între resursele alocate şi remuneraţia cuvenită, ca atare ne dimensionăm corespunzător echipa tehnică, poate că şi de aici transpare calitatea serviciilor HyperCubic.

Un aspect foarte important este că ne-am specializat într-un anumit domeniu, o anumită ramură a IT-ului, cea de mentenanţă a sistemelor informatice, “nu oferim totul, şi de fapt nimic”. Suntem conştienţi că multe companii îşi doresc externalizarea serviciilor IT către un singur furnizor, însă HyperCubic a ales, pentru a nu pierde din vedere calitatea serviciilor, să dezvolte parteneriate strategice pentru a satisface şi acest tip de cerinţe. Ca atare prin parteneri bine aleşi, reuşim să satisfacem şi cerinţe de tipul administrarea sistemului de supraveghere şi acess sau realizarea de site-uri şi optimizarea acestora în cadrul motoarelor de căutare.

Şi pentru că tot am făcut referire la satisfacerea clienţilor, un aspect foarte important este dat clauzele contractuale, mai exact SLA-ul, de fapt garanţia că HyperCubic reuşeşte să pună egal între faptic şi declarativ. Arată cât de mult ne respectăm pe noi ca specialişti, dar şi pe potenţialii clienţi. Contractul este construit în ideea echităţii, transparenţei şi asumării.

De fapt, mai concret, denotă faptul că suntem o companie care “re ce pierde” nu suntem indiferenţi, nu zicem “da” cu orice preţ şi apoi “vedem noi pe unde scoatem cămaşa”. Un sfat la care noi ne raportăm tot timpul este “feriti-vă să colaboraţi cu oameni care nu au ce pierde”.

Cele mai citite

Donald Trump a afirmat că are „ o problemă reală” cu judecătorul din procesul său de la New York

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat luni că are "o problemă reală" cu judecătorul la procesul său din New York, denunţând întreaga afacere...

Armata israeliană: victimele atacului de la consulatul iranian din Damasc erau teroriști angajați împotriva Israelului

Purtătorul de cuvânt al armatei israeliene a afirmat luni că victimele atacului care a vizat consulatul iranian la Damasc pe 1 aprilie erau "terorişti"...

Tesla se restructurează: mai mult de 10% din angajații companiei la nivel global vor fi puși pe liber

Tesla va concedia peste 10% din cei 140,473 de angajaţi ai companiei la nivel global, potrivit unei note interne redactată de Elon Musk, scrie...
Ultima oră
Pe aceeași temă