Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Una dintre cele mai moderne forme de transfer între diferite tipuri de transport, gata să fie construită

Comisia Europeană aprobă 27,4 milioane euro pentru platforma multimodală din Portul Galaţi

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu reglementările UE, planurile României de a acorda un ajutor de stat.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 01.08.2019 - 11:10

Este vorba despre investiţii în valoare de 27,4 milioane euro în Portul Galaţi, cel mai mare port fluvial al ţării. În aprilie 2019, România a notificat Comisiei Europene planul de ajutor de investiţii pentru acest port.

Proiectul constă în construirea unei noi platforme multimodale, cu o capacitate de 150.000 TEU/an, în zona Port Bazinul Nou. Tradiţional, aceasta se inundă şi ar putea deveni, dintr-o problemă a oraşului, un nod modern de transport.

Costul total al investiţiei se ridică la 89,9 milioane euro. Aceasta va fi co-finanţată de statul român. Vor fi alocate fonduri regionale prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) şi din surse private, din concesionările platformei şi direct, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), un instrument-cheie de finanţare a UE.

Proiectul include, în special, modernizarea cheului şi construcţia infrastructurii necesare pentru un terminal intermodal modern. Nodul logistic nou-creat va promova trecerea de la transportul rutier la transportul feroviar şi transportul pe căi navigabile fluviale/maritime, pe Coridorul de transport transeuropean Rin–Dunăre, îndeplinind un obiectiv de interes comun al UE. Comisia a constatat că ajutorul era necesar, proportional, şi că distorsionarea concurenţei va fi limitată, având în vedere dimensiunea relativ mică, spre medie, a Portului Galaţi, cu volume de transport limitate la nivelul UE.

 

Coridor european

În acord cu previziunile privind extinderea traficului, uşoara creştere a capacităţii care va fi creată de proiect ar fi compensată de majorarea cererii, provenită în special de la alte rute de transport rutier de pe Coridorul Rin–Dunăre.

Pe această bază, Comisia a ajuns la concluzia că ajutorul pentru investiţii este compatibil cu reglementările UE, care permit acordarea de ajutor de stat pentru dezvoltarea anumitor activităţi economice, cu condiţia să nu afecteze comerţul şi concurenţa pe piaţa unică. Terminalele intermodale sunt cel mai avansat model de transfer al mărfurilor şi pasagerilor între diferitele tipuri de transport.

 

Comentarii

loading...