Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Combinatul Liberty Galaţi a început livrările de oţel pentru podul de la Brăila

Veşnica poveste a rivalităţii şi prieteniei dintre Brăila şi Galaţi capătă noi valenţe, de secol XXI. Ar trebui să fie o conurbaţie, care să lucreze integrat. Două oraşe, două judeţe diferite. Rivalitatea continuă. Podul de la Brăila ar putea fi o legătură.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 03.03.2020 - 09:53

Combinatul Siderurgic Liberty Galaţi a început livrările de oţel pentru podul suspendat de la Brăila. Acesta e considerat cel mai important proiect de infrastructură, în prezent, în România.

Gălăţenii se gândesc să facă un tunel pe sub Dunăre. Aspiraţia se manifestă de când a apărut proiectul brăilenilor, impulsionat de premierul Tudose, care e un localnic.

Dar care, paradoxal, însă deloc neobişnuit, a făcut Facultatea de Ştiinţe Economice la Galaţi. Liberty Galaţi livrează pentru Fincantieri Infrastructure tablă groasă, folosită la fabricarea segmenţilor tăblierului podului, la Şantierul Naval Vard, din Brăila.

„Podul are o mare importanţă pentru noi şi pentru comunitate.” Cristina Şerbănoiu, Liberty Galaţi

“Acest pod va dăinui mulţi, mulţi ani, iar priceperea şi pasiunea colegilor mei vor adăuga trăinicie şi valoare acestui proiect benefic pentru întreaga ţară. Suntem mândri să fim furnizori, dar şi foarte hotărâţi să livrăm clientului nostru soluţiile tehnice, logistice şi comerciale aşteptate”, a declarat Bogdan Grecu, directorul general Liberty Galaţi.

“Podul are o mare importanţă pentru noi şi pentru comunitate. Reducem timpii de laminare de la şase la opt săptămâni, la două – patru săptămâni, în urma prioritizării proiectului, pe întregul circuit de producţie”, a declarat Cristina Şerbănoiu, de la Liberty Galaţi.

Tabla groasă produsă la Galaţi a fost folosită şi la construcţia Podului Osman Gazi, inaugurat în anul 2016, care traversează Golful Izmit.

Contractul pentru podul suspendat peste Dunăre a fost semnat pe 15 ianuarie 2018, între CNAIR şi Astaldi, la 1,995 miliarde de lei, fără TVA.

 

De la Jijila, până la Măcin

Podul suspendat peste Dunăre e cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2, "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Lungimea totală este de 23,413 km şi are două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, de 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN 22 Smârdan - Măcin, de 4,328 km. Podul va avea 1,97 km şi va fi poziţionat la kilometrul 165+800, pe Dunăre.

Comentarii

loading...