Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cheltuielile pentru haine bărbăteşti au trecut de un miliard de euro

Vânzările de haine pentru bărbaţi au depăşit pragul de 1 miliard de euro pentru prima dată în 2018, avansul pieţei fiind de 10,5%, mai mare ca în cazul pieţei pentru femei.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 23.07.2019 - 14:19

Piaţa e cu circa 30% mai mică decât cea pentru femei, unde numărul de magazine şi de retaileri dedicaţi este mai mare.

 

Euromonitor: Bărbaţii îşi cumpără acum produse mai scumpe

Conform unei analize a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, în contextul în care salariul mediu a crescut şi odată cu el şi puterea de cumpărare, bărbaţii români s-au orientat către produse mai scumpe.

Pe piaţa din România sunt active peste 200 de firme de îmbrăcăminte, încăţăminte şi îngrijire personală. Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate, pentru că românii sunt pasionaţi de modă şi sunt dispuşi să dea bani pe haine şi pantofi în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate.

An de an, în România se cheltuie pe haine şi încălţăminte peste 4 miliarde de euro, conform celor mai recente date.

 

Bărbaţii câştigă mai mult decât femeile

„Bărbaţii câştigă mai mult decâ femeile, fiind totodată cei care cheltuie mai mult. Nu cumpără mai multe produse, ci mai scumpe, brandul fiind un argument important“, spun analiştii Euromonitor. 

Pe fondul unui interes crescut al bărbaţilor pentru haine, există tot mai mulţi retaileri specializaţi care deschid magazine aici. „Diversitatea modelelor şi schimbările rapide de colecţii sunt motoarele de vânzări pentru retailerii fast-fashion. Zara (parte din grupul Inditex) şi H&M sunt locul unu şi respectiv doi în piaţa de modă pentru bărbaţi după valoarea vânzărilor“, potrivit Euromonitor.

Ambele magazine au o segmentare clară între departamentele de femei şi bărbaţi, dar oferă cuplurilor şi familiilor cu copii (având şi haine pentru cei mici) posibilitatea să facă simultan cumpărături.

Piaţa îşi va continua trendul ascendent, însă ritmul va încetini chiar şi sub 1% în următorii patru ani, conform estimărilor, semn că se apropie de maturitate, spune Mediafax.

Citește totul despre:

#cheltuieli #haine barbati

Comentarii

loading...