Ce şanse are Hidroelectrica la Enel şi CEZ

Le-am făcut frumoase şi acum sunt bune de măritat. La începutul toamnei, Enel şi Cez au anunţat că vor să-vândă participaţiile la afacerile din România. Imediat au apărut muşteriii.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 13.01.2020 - 12:10

Italienii de la Enel au distribuţie, ca furnizor de ultimă instanţă (FUI), în Dobrogea, Bucureşti - Muntenia Sud şi Banat, dar şi un portofoliu important de eoliene.

Cehii de la CEZ sunt FUI în Oltenia şi au un portofoliu mai mare de eoliene şi puţin hidro. În decembrie, Hidroelectrica a anunţat că a început procedurile de achiziție a grupurilor CEZ România și Enel România.

Însă, „de la a depune o ofertă până la a începe un proces de achiziţie, e o cale foarte lungă. Nu sunt singurii ce au depus ofertă”, spune expertul în Energie Ovidiu Demetrescu.

Chiar în ziua anunţului Hidroelectrica, ZF scria că în topul potenţialilor cumpărători se află un fond de investiţii al Deutsche Bank şi unul al concernului Macquarie. Pentru CEZ, se pare că există în total vreo 30 de ofertanţi.

"De la a depune o ofertă până la a începe un proces de achiziţie e o cale foarte lungă. Hidroelectrica nu sunt singurii ce au depus ofertă.” Ovidiu Demetrescu, expert în Energie

Care va fi impactul unei achiziţii Enel sau/şi CEZ de către Hidroelectrica asupra consumatorului final? „De principiu, impactul asupra consumatorului final este zero. Oricine ar cumpăra Enel, acolo sunt două componente: cea de distribuţie, un business monopol natural, reglementat, unde tariful de distribuţie este aprobat de ANRE”, a explicat Rl Demetrescu.

Astfel, faptul că se schimbă acţionarul nu va avea impact asupra modelului de business. Regulile ANRE rămân la fel.

Singurul lucru ce se poate întâmpla este „că poţi să beneficiezi de nişte sinergii, dacă mai ai nişte business-uri în Energie, cum are Hidroelectrica producerea de hidroenergie”, afirmă expertul.

 

Arzând etapele

„E posibil ca Hidroelectrica să reducă dezechilibrele din caracterul intermitent al sursei eoliene de generare de energie. Aici văd o posibilă sinergie, ca şi în furnizarea de energie, pentru că Hidroelectrica are şi ea furnizare, dar portofoliul nu e atât de mare”, susţine Ovidiu Demetrescu.

În orice business, ai două şanse: creşti organic un portofoliu sau achiziţionezi alt portofoliu, care e soluţia mai rapidă. Se pare că în acest moment conducerea executivă a Hidroelectrica cochetează cu ideea arderii etapelor business-ului propriu.

Comentarii