Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ce este triunghiul de siguranță al mașinii și ce putem face în privința lui

Ce este triunghiul de siguranță al mașinii și ce putem face în privința lui

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 27.08.2018 - 09:24

Dacă ar fi să subliniem și să reducem la maximum elementele constitutive ale unui autoturism la o listă redusă de părți cheie pentru o bună și sigură funcționare a mașinii, am putea enumera următoarele trei: anvelope, frâne, amortizoare. Specialiștii numesc aceste trei componente ”triunghiul de siguranță”. Sunt cele care au cel mai mare impact asupra siguranței autovehiculului. În unele țări, anumite service-uri auto promit revizii gratuite ale acestor trei componente ale mașinii, tocmai pentru a sublinia importanța îngrijirii acestora.

Eficiența frânelor depinde de starea anvelopelor și amortizoarelor. Dar frânele în stare proastă au nevoie de câțiva metri suplimentari pentru a opri autoturismul, ceea ce înseamnă un pericol evident pentru siguranța celor din mașină sau a celorlalți participanți la trafic. Este important, așadar, să verificăm starea frânelor la intervale regulate sau apalarea la mecanici auto specializați pentru aceasta.

 

Anvelope de vară - oferte

Amortizoarele fac posibil ca frânele și roțile să funcționeze corect. Controlează mișcările verticale ale mașinii, absorbind șocurile pentru ca mișcarea să nu se transfere la caroserie și pentru ca autoturismul să rămână stabil. Cu amortizoare în stare proastă, frânarea se prelungește și sistemul ABS poate primi semnale eronate, ceea ce ar putea duce la neactivarea acestuia la nevoie. La 45 km/h, cu amortizoarele uzate, distanța de frânare crește cu 2 metri. Adică lățimea unei treceri de pietoni. Totodată, crește riscul de derapaj în curbe.

În fine, anvelopele. Anvelopele sunt singurul punct de întâlnire între autoturism și șoseaua pe care rulează, de aceea trebuie verificată starea lor cât mai des cu putință. Spre deosebire de frâne și amortizoare, starea anvelopelor e mai ușor de identificat chiar și de cei fără multă experiență.

 

Anvelope de vară - anvelope de iarnă

Când anume trebuie schimbate anvelopele? Dincolo de ciclul anvelope de vară-anvelope de iarnă, trebuie să fim conștienți de gradul de uzură al anvelopelor în fiecare moment. Dacă ții la confortul și siguranța ta și ale familiei, trebuie verificată banda de uzură a anvelopelor, presiunea cauciucurilor și gradul de deteriorare, de fiecare dată când te pregătești de un drum ceva mai lung. Dacă presiunea se rezolvă relativ ușor, iar gradul de deteriorare este unul destul de subiectiv, banda de uzură a anvelopelor este extrem de importantă. Când vorbim de anvelope de vară, trebuie schimbate atunci când adâncimea benzii de uzură scade sub 2 milimetri (1,6 mm este adâncimea minimă legală a benzii de rulare). La anvelope de iarnă, limita este mai ridicată: 4 milimetri, pentru a garanta siguranța optimă de rulare și de frânare în condiții de iarnă.

De aceea, trebuie schimbate anvelopele de câte ori e nevoie, pentru că siguranța celor aflați în mașină, ca și a celor din trafic, este foarte importantă.

Comentarii

loading...