”Ne gândim şi la noi rute pe care să operăm. Cel mai probabil, vor fi din 2020, având în vedere că orarul de zbor de iarnă a fost deja stabilit. Trebuie precizat, însă, că nicio rută nouă nu este rentabilă chiar de la început”, a spus Mădălina Mezei, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Aceasta nu a precizat despre ce rute noi este vorba, însă a spus că ia în calcul inclusiv reluarea unor curse transatlantice, în funcţie de rentabilitate.
”Lucrăm la trei scenarii, pentru salvarea Tarom. O strategie în acest sens urmează să fie dezvăluită peste o lună, în cel mai optimist caz. Luăm în calcul inclusiv un posibil ajutor de stat, însă nu a fost luată o decizie concretă în acest sens. Am avut discuţii şi la Consiliul Concurenţei. Vom vedea în ce măsură poate fi acordat”, a precizat ea.
Un alt obiectiv va fi reînnoirea flotei Tarom, odată cu renunţarea la cele patru avioane Boeing 737-300, considerate învechite.
Compania a anunţat recent că a demarat procedura de achiziţie a 9 aeronave de tip ATR 72-600. Cu o capacitate de 72 de locuri, aeronavele sunt achiziţionate în leasing operaţional pe o perioadă de 10 ani şi urmează a fi livrate începând din toamna anului 2019, în perioada sezonului de iarnă 2019-2020.
În prezent, flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, potrivit directorului companiei, Mădălina Mezei, citat de News.ro.
Tarom a transportat în 2018 circa 2,9 milioane de pasageri, cei mai mulţi pasageri din ultimul deceniu.
În anul 2018, Tarom a avut pierderi de 182,8 milioane lei. Societatea are aproape 2.000 de angajaţi.