Rezultatul unui studiu în acest sens a fost publicat, joi, de firma independentă Brand Finance.
Potrivit acestui studiu, sporul de valoare al companiilor este de patru ori mai mare decât creșterea de 4.1% a economiei românești în ansamblu, ceea ce confirmă, din nou, ideea că “brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei”.
Marca Dacia își păstrează poziția de top, chiar dacă a crescut, în ultimele 12 luni, doar cu 6 la sută. În plus, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale, fiind plasată pe locul 59 în clasamentul “Brand Finance Auto 100”, ediția 2019.
Cea mai recentă ediție a acestui top al mărcilor românești este dominată de sectoarele retail, bancar și petrolier.
Pe locurile 2, 3 și 4 se plasează aceleași companii de acum un an, exact în aceeași ordine.
Clasamentul final al primelor zece mărci este următorul: Dacia, Emag, Dedeman, Petrom, Banca Transilvania, Digi RCS RDS, BRD, Bitdefender, Rompetrol, Electrica S.A.