Într-o şedinţă de lucru a Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, desfăşurată joi, la Sinaia, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat că statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie.
La solicitarea Mediafax de a răspunde acestui anunţ, reprezentanţii în România ai Băncii Mondiale au transmis următoarele: „Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploieşti-Braşov. Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare şi este esenţială pentru atragerea investiţiilor şi stimularea competitivităţii ţării. Dacă intervin schimbări sau o informare oficială, vă vom comunica”.
Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a confirmat anunţul făcut la Sinaia de ministrul Lucian Şova, pe care l-a catalogat drept „informaţia-bombă a acestei întâlniri”.
„Acest acord cu Banca Mondială, anunţat de fostul premier Tudose în 2017 ca fiind soluţia salvatoare identificată pentru concretizarea acestui proiect major de infrastructură rutieră determină ca proiectul autostrăzii să fie reluat de la zero într-o formulă de parteneriat public-privat”, a punctat Bode.
De asemenea, „acest acord la care se renunţă îşi propunea printre altele şi fundamentarea unui plan pentru eficientizarea activităţii CNIR, dar şi adoptarea unei strategii de finanţare a reţelei de infrastructură rutieră. În acest context, sunt foarte curios cu privire la perspectivele acestui proiect, dar mai ales la şansele lui de implementare într-un orizont de timp cât mai apropiat”, a mai menţionat preşedintele Comisiei de Transporturi.
Deputatul USR Cătălin Drulă a relatat, pe Facebook, o discuție avută cu ministrul Dan Șova, care a afirmat că dacă vom construi autostrăzi, vor pleca multinaționalele din țară. „De ce au venit multinaționalele aici? Au venit că sunt salarii mici. Când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari. Și tot vor pleca către alte zone fără autostrăzi, dar cu salarii mici”, a afirmat ministrul, potrivit lui Drulă.