Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Avionul produs la Craiova

Cine va obține contractul de 124 milioane de euro pentru avioanele militare

Ministrul Economiei, Niculae Bădălău, a anunțat că a trimis Corpul de Control la uzina de avioane din Craiova, pentru a verifica modul în care această companie și-a ales partenerul străin alături de care va derula un contract de 124 de milioane de euro.

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 29.03.2019 - 19:10

Ministrul Economiei, Niculae Bădălău, a anunțat că vrea să facă lumină în contractul de modernizare a avioanelor militare IAR 99 și IAR 99 „Șoim”, aflate în dotarea Armatei Române.

„Corpul de Control al Ministerului face o verificare vizavi de aceste lucruri pentru că este un contract foarte mare și eu țin ca fabrica de la Craiova să ia acest contract și să reușim să ne onorăm față de Armata Română promisiunea pe care o avem – să livrăm un avion Șoim performant”, a precizat Niculae Bădălău.

Programul de modernizare pentru 20 de avioane IAR 99 și IAR 99 “Șoim” va costa 124 de milioane de euro și ar urma să se deruleze la societatea Avioane Craiova, care este producătorul acestor aeronave și care a realizat și etapa anterioară de modernizare a unor avioane IAR 99, pe care le-a transformat în varianta “Șoim”.

Scandalul a izbucnit după ce conducerea firmei Avioane Craiova a anunțat numele firmei cu care dorește să colaboreze la viitorul program de modernizare. Aceasta ar fi o companie cu sediul central în Canada, denumită CMC Electronics. Procedura de selecție este însă contestată de o firmă israliană, Elbit, a cărei ofertă a fost respinsă, deși Elbit are o lungă tradiție în colaborarea cu industria românească de armament – inclusiv cu fabrica de avioane de la Craiova.

Procedura de atribuire a contractului, organizată de conducerea firmei Avioane Craiova, a fost contestată în instanță. Una dintre suspiciunile legate de obiectivitatea acestei decizii este legată de situația directorului general al companiei din Craiova, Dragoș Sandu. El a menționat, în CV-ul său, că a urmat și un curs de specializare, între anii 2009 – 2012, în Canada, chiar în colaborare cu firma CMC Electronics - Esterline.

Un alt element suspect se referă la modul de prezentare a ofertelor, dintre care a fost aleasă cea a firmei CMC Electronics. Surse din cadrul industriei de apărare susțin că oferta CMC i-a fost trimisă directorului de la Avioane Craiova pe mailul său personal, nu în plic, ceea ce ar fi încălcat normele legale ale unei proceduri de selecție de oferte.

Până la finalizarea ­anchetei și până la soluționarea contestației depuse de Elbit, programul de modernizare a avioanelor IAR 99 și IAR 99  Șoim este suspendat. Acest lucru va afecta capacitatea de luptă a Forțelor Aeriene Române, întrucât avioanele modernizate erau necesare pentru antrenarea ­piloților, înainte de trecerea lor la zborul pe avioanele de luptă F-16. 

Comentarii

loading...