Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: INQUAM PHOTOS

Autostrada de ocolire a Capitalei trebuie finalizată în zece ani. Dacă nu, adio bani UE

Coridorul principal Pan-European, finanțat din fonduri nerambursabile, trebuie finalizat până în anul 2030 dacă România nu vrea să plătească de la bugetul statului costurile lucrărilor.

Share

Petronel Tudor 0 comentarii

Actualizat: 16.09.2020 - 13:54

Inelul de ocolire a Capitalei, autostrada Pitești – Sibiu și cei 13 km de autostradă dintre Lugoj și Deva sunt investițiile ce lipsesc în acest moment din coridorul principal Pan-European pentru care România are fonduri nerambursabile alocate.

Cum lucrările nu se pot întinde la nesfârșit, termenul final de execuție a fost fixat la 2030. În cazul neîndeplinirii obligațiilor contractuale asumate, țara noastră pierde banii europeni și va fi obligată să plătească lucrările sută la sută din bugetul statului.

”Inelul Bucureştiului, cei 102 km este parte a coridorului principal pan-european Constanţa - Bucureşti - Piteşti - Sibiu - Nădlac. Din acest coridor principal pan - european pe care noi suntem obligaţi să îl realizăm până în 2030, lipseşte inelul Bucureştiului, lipseşte Sibiu - Piteşti şi lipsesc cei 13 km din Lugoj - Deva. Toate aceste obiective majore obligatoriu trebuie să le finalizăm până în 2030, altfel riscăm să pierdem banii europeni pentru celelalte loturi pe care le-am dat deja în trafic”, a anunțat Lucian Bode la TVR1.

Autostrada de Centură a Capitalei, ale căror lucrări au fost inaugurate cu surle și trâmbițe în urmă cu o lună, investiție vitală pentru ca transportatorii de marfă să ajungă rapid de pe Autostrada A1 Pitești – București pe Autostrada Soarelui București – Constanța, este în diverse faze de execuție.

Împărțită pe loturi tocmai pentru a se putea lucra mai rapid, Autostrada de Centură are 52 km pe zona de sud și alți 50 km pe zona de Nord.

Pe zona de sud, în acest moment lotul 1 are proiectarea și se lucrează la proiectul tehnic ce trebuie predat până în luna octombrie, iar după emiterea autorizației de contrucție lucrările trebuie finalizate în 24 luni. Problemele cele mai mari sunt la lotul 3, unde Ministerul Transporturilor a decis să aplice o sancțiune de 1 milion de lei pentru că s-a depășit termenul de 12 luni pentru predarea proiectului tehnic.

Doar pe lotul 2 se lucrează, dar și aici numai pe 10% din lungimea totală de 16 km. Pentru zona de Nord a Autostrăzii A0 sunt 4 loturi, cu probleme mari mai ales pe loturile 1 și 3 unde sunt depuse contestații ce țin toată procedura pe loc. Lotul 2 este în evaluare iar pentru lotul 4 abia s-a reușit semnarea contractului pentru proiectare și execuție.

Comentarii