Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Autostrada Comarnic - Braşov se realizează. Totul, pe fonduri europene

Parteneriatele public-private pentru Comarnic - Braşov şi Târgu Mureş - Iaşi vor fi anulate, a anunţat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 29.01.2020 - 14:36

Guvernul a adoptat ieri o OUG, prin care "acel parteneriat public-privat, propus de Vâlcov şi Dăncilă, devine istorie". Însă oficialul promite că tronsonul Comarnic - Braşov se va face.

"Autostrada Comarnic - Braşov reprezintă un obiectiv major, de importanţă majoră pentru guvernul nostru, pentru România, şi se realizează. Până când începe construcţia, avem obligaţia să gândim rute alternative, pentru că anul trecut am stat şapte ore în trafic, pe Bucureşti – Braşov”, a spus Bode, continuând:

„Până peste doi ani jumătate - trei ani, când vor începe lucrările la autostradă, sau până peste şase - şapte ani, când vor fi terminate lucrările, vom sta 15 ore în trafic poate, dacă nu gândim alternative".

Una dintre rutele posibile gândite ar fi Drumul Judeţean Câmpina - Valea Doftanei - Săcele, de 61 de kilometri, care poate fi reabilitat. 35 de kilometri sunt asfaltaţi, iar alţi 26 de kilometri pot fi reabilitaţi prin finanţare de la MDRAP.

Autorităţile lucrează la a doua soluţie alternativă la traficul de pe DN1. Variantele ocolitoare prin Comarnic şi Buşteni vor fi făcute pe fonduri europene, deoarece sunt eligibile pe POIM 2014-2020, iar la Sinaia există un drum ce poate fi şi el reabilitat, la fel ca şi la Azuga.

Parteneriatul public-private pentru tronsonul Târgu Mureş – Iaşi, al Autostrăzii Unirii, va fi anulat, iar obiectivul se predă Ministerului Transporturilor, care va veni cu soluţia: finanţarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate.

 

Nu se ştie costul Autostrăzii Unirii

Şi pe tronsonul de autostradă Târgu Neamţ – Iaşi, Lucian Bode vrea anul viitor „o documentaţie cap-coadă, studiu de fezabilitate revizuit, de la Târgu Mureş până la Iaşi, şi în acel moment putem discuta despre variante de finanţare.

Este falsă ideea că nu avem finanţare, că nu avem fonduri europene, dar noi în acest moment nu ştim cât costă acest obiectiv”, a mai spus ministrul.

Bode afirmă că, atunci când va şti exact care este valoarea acestui obiectiv, va putea să discute, la nivelul Comisiei Europene şi cu instituţiile financiare europene, care să finanţeze acest proiect.

Comentarii

loading...