14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăEconomieAutoPromisiuni deșarte la asigurările auto. Nu s-a rezolvat nimic

Promisiuni deșarte la asigurările auto. Nu s-a rezolvat nimic

Au trecut aproape 11 luni de la prăbușirea gigantului City Insurance, iar mulți păgubiți nici acum nu și-au încasat banii. De asemenea, aproape 8 milioane de șoferi nu au văzut nicio plafonare și nicio măsură în privința prețurilor care s-au dublat brusc în toamna anului trecut, deși au fost promisuni din partea Guvernului.

Coșmarul pe piața asigurărilor auto a început în toamna anului trecut, când odată cu falimentarea City Insurance, ceilalți jucători din piața RCA-urilor s-au simțit stăpâni pe situație și au umflat prețurile, astfel că cei mai mulți șoferi plătesc de atunci mai mult decât dublu. Un exemplu clasic este ca la o poliță de 600 de lei pe an, acum se plătește cel puțin 1.000 de lei. Pentru a veni în întâmpinarea clienților, tot mai multe companii au propus varianta în rate, orice să vină banii. Cum era de așteptat, au venit și rezultatele financiare ale companiei cu cele mai multe vânzări, respectiv bulgarii de la Euroins. Astfel, în primul trimestru au fost vândute 1,2 milioane de polițe din toate produsele de asigurare, față de 0,9 milioane anul trecut, o creștere cu 36% în T1 2022 față de T1 2021, iar încasările companiei, cel puțin la CASCO au crescut cu 979%, adică plus 5,4 milioane de lei. De altfel, compania spune că a plătit și daune.

„Avem 411 milioane lei daune plătite în T1. Cea mai mare despăgubire plătită pentru o asigurare RCA a fost de 3,1 milioane de lei pentru un accident care a implicat ciocnirea unui autoturism cu un camion parcat și apoi un alt autoturism. 4 pasageri au murit și alți 5 au fost răniți. Astfel de plăți indică faptul că șoferii vinovați nu au doar responsabilitatea ciocnirii mașini după ce au provocat accidente grave, din moment ce plata unor prime de până în 800 de lei pentru RCA acoperă și despăgubirile pentru cazuri atât de grave”, a declarat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.

În tot acest timp, cât companiile fac bani frumoși, șoferii scot bani din buzunare de două ori mai mult, însă mulți se mulțumesc cu faptul că pot plăti chiar și în 4 rate polițele.

Promisiuni deșarte

În luna februarie, ministrul de finanțe promitea măsuri și fapte și au trecut 6 luni și nimic nu s-a întâmplat de atunci.

,,Având în vedere situația dificilă cu care se confruntă milioane de persoane fizice si juridice, din cauza creșterii foarte ridicate a prețurilor la polițele de raspundere civilă auto, am decis, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară și în urma dialogului cu transportatorii și Consiliul Concurenței, promovarea unei hotărâri de guvern pentru stabilirea de tarife de primă maxime, plafonate pentru o perioadă de 6 luni, potrivit art. 4 alin. 3 din Legea Concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completarile ulterioare.”, anunța ministrul Câciu.

Amenda pentru absența unei asigurări RCA este cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei. În baza Codului Rutier, Poliția poate decide, ca măsuri suplimentare, reținerea certificatului de înmatriculare al mașini sau reținerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.

Pe lângă Eurions cu o cotă de 37%, Allianz-Țiriac Asigurări S.A. a avut o cotă de piață de aproape 18,7%, iar Groupama Asigurări S.A. a ajuns la 14,5%, arată datele ASF. Grawe România Asigurare S.A. s-a apropiat de 11% din vânzările de RCA, Asigurarea Românească – Asirom Vienna Insurance Group S.A. a atins 9,7%, iar Omniasig Vienna Insurance Group S.A. 7,4%. Anul trecut a adus un record în ceea ce privește numărul de contracte RCA. În 2021, erau în vigoare aproximativ 6,7 milioane de polițe, cifră care include și cele peste 1,44 milioane de polițe emise de City Insurance S.A., valide la finele anului precedent.

ASF, compania care trebuie să vegheze la bunul mers al prețurilor, nu se implică în politica niciunei companii și mizează pe faptul că sancțiunea este dată de clienți, doar că se pare că există o înțelegere pentru a menține un tarif ridicat pentru asigurări auto obligatorii, care de multe ori nu rezolvă problema șoferilor pe loc și mulți suportă reparațiile din propriul buzunar.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
În presă din 2004. Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Captive ideologiei, euroelitele nu sesizează declinul capitalismului

Revoluţia franceză a desfiinţat latifundiile feudale, în folosul unităților de producție burgheze. Comuniștii au distrus proprietatea privată pentru a crea omul nou, eliberat de...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă