Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

APPA: România, pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte educaţia financiară

România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte educaţia financiară, indicatorul care măsoară nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52%, iar în Bulgaria de 35%.

Andrei Tudor Dumitru 0 comentarii

08.05.2018 - 16:33

România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte educaţia financiară, indicatorul care măsoară nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52%, iar în Bulgaria de 35%, a declarat, marţi, Alexandru Ciuncan, secretar general al Asociaţiei Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), în cadrul conferinţei de lansare a campaniei de educaţie financiară "Trăieşte Viitorul!", scrie Agerpres.

"România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte educaţia financiară. Doar unul din cinci români are o înţelegere destul de bună a produselor financiare, nu o spunem noi, o spune agenţia de rating Standard & Poor's, faţă de 1 din trei cetăţeni globali. Ceea ce înseamnă că rata de educaţie financiară, deci indicatorul care măsoară această componentă în România, este de 21%, faţă de 52% în Uniunea Europeană, o medie la nivelul Uniunii Europene şi 65% în ţările nordice. Sigur, veţi zice că ar trebui să facem o comparaţie între educaţia financiară din România şi statele care ne sunt similare. Deci încă o dată, în România este 21%, iar în statele din Europa Centrală şi de Est, să vă dau nişte exemple: în Cehia este 58%, Ungaria 54%, Slovacia 48%, Polonia 42% şi chiar şi Bulgaria 35%", a spus Alexandru Ciuncan.

APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor lansează campania de educaţie financiară - "Trăieşte Viitorul!" susţinută de Metropolitan Life.

Scopul campaniei este de informare şi educare privind resursele şi instrumentele de economisire puse la dispoziţia românilor pentru păstrarea aceluiaşi standard de viaţă la momentul retragerii acestora din activitate şi în cazul întâmplării unor situaţii neprevăzute precum accident sau îmbolnăvire.

Această iniţiativă este lansată în contextul în care îmbătrânirea populaţiei este un factor îngrijorător pentru viitorul financiar al românilor activi în prezent, iar veniturile consumatorilor sunt semnificativ afectate de evenimente majore atunci când ele intervin.

Aceste informaţii sunt evidenţiate de un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustrează nevoia de creştere a nivelului de educaţie financiară în România.

De asemenea, o parte importantă din campanie o constituie şi lansarea, în luna iunie, a unui portal informativ (www.traiesteviitorul.ro) care va constitui o sursă eficientă şi uşor accesibilă de informare cu privire la instrumentele de economisire pe termen lung.

Românii vor fi direcţionaţi să acceseze acest portal pentru informare printr-o amplă campanie derulată online, care va include, pe lângă forme clasice de promovare, şi experimente sociale menite să atragă atenţia asupra responsabilităţii pe care fiecare o are faţă de viitorul său financiar.

Studiul realizat de KPMG arată că doar 19% dintre români economisesc pentru bătrâneţe, fapt deloc surprinzător având în vedere că 4 din 10 români nu deţin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondială). Pe lângă formele clasice de economisire, precum depozitele bancare, românii au la dispoziţie şi asigurările de viaţă, ca instrument complex care îmbină atât componenta de protecţie, cât şi pe cea investiţională.

În prezent, ponderea asigurărilor de viaţă în România este de 20% din totalul pieţei de profil, prin comparaţie cu media Uniunii Europene, care se situează la 60%. Un român cheltuie, în medie, 18 euro pe an pentru asigurări de viaţă, media în statele europene fiind de 1.300 euro pe an.

Comentarii

loading...