13.9 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăEconomieAngajatorii ar trebui să promoveze munca la distanţă

Angajatorii ar trebui să promoveze munca la distanţă

„Se impune ca operatorii economici să aibă în vedere o serie de măsuri pentru protejarea salariaților lor”, spune Anca Atanasiu, de la casa de avocatură Radu și Asociații SPRL.

Atât Codul Muncii, cât și Legea 319/2016 a securității și sănătății în muncă 319/2006, spune aceasta, asigură un cadru legislativ care să permită angajatorilor, în contextul Covid-19, să ia măsuri pentru a proteja sănătatea salariaților.

Codul Muncii permite angajatorilor să modifice temporar atât locul, cât și felul muncii, fără consimțământul salariatului, în situații de forță majoră sau ca măsură de protecție a salariaţilor.

O măsură importantă, pe care mulți angajatori au decis sau intenționează să o aplice, o reprezintă munca de la domiciliul salariatului, folosind tehnologia informaţiei, care legal se numeşte „telemuncă”.

“Companiile care au implementat deja o politică privind munca la distanță, cunoscută și ca remote work policy, pot avea un avantaj semnificativ.” Anca Atanasiu, Radu și Asociații

Companiile care au implementat deja o politică privind munca la distanță, cunoscută și ca “remote work policy”, pot avea un avantaj semnificativ în astfel de situații, deoarece pot utiliza metoda și ca măsură de protecție a salariaților, având deja implementat sistemul de lucru.

Angajatorii care nu au implementat telemunca pot decide ca salariații să muncească de la domiciliu. Pentru salariații ce nu pot munci la domiciliu (producție, distribuție, transport, vânzări etc.), angajatorii pot introducere măsuri adecvate de protecție, ca reducerea programului de lucru sau obligativitatea purtării unor echipamente de protecție, puse la dispoziție de către angajator, pe cheltuiala acestuia.

 

Informare. Comunicare

Angajatul trebuie să-şi informeze angajatorul cu privire la starea lui de sănătate.

Este esențială comunicarea și colaborarea cu medicul de medicina muncii, cu furnizorii externi de securitate și sănătate în muncă sau cu reprezentanții interni ai acestor servicii, în vederea stabilirii măsurilor de protecție.

Lucrurile pe care le-am detaliat anterior vor trebui comunicate salariaților utilizând email-ul sau rețeaua internă de comunicare, afișarea la sediu și la punctele de lucru.

Cele mai citite

Republica Moldova transmite primele rapoarte privind îndeplinirea condițiilor de intrare în UE

Republica Moldova va înainta către Comisia Europeană, la data de 24 aprilie 2024, primele rapoarte privind îndeplinirea condițiilor de intrare în UE. Documentul va fi...

Florin Roman(PNL): „ Noul PSD e de fapt vechiul PSD, aceleaşi metehne, ameninţări, şantaj, mizerie”

Deputatul PNL Florin Roman, coordonatorul campaniei partidului pentru alegerile locale, a declarat miercuri, la Târgovişte, că "noul PSD e de fapt vechiul PSD, aceleaşi...

Pensiile în luna mai. S-a hotărât dacă vor fi plătite în avans

Guvernul României a decis să aprobe în avans plata pensiilor și a altor drepturi prevăzute de legi speciale pentru luna mai 2024, conform informațiilor...
Ultima oră
Pe aceeași temă