Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Aeroportul Kogălniceanu, mai puțini pasageri în șase luni decât Otopeniul în două zile

Aeroportul internațional din județul Constanța este, comparat cu cel din Otopeni sau chiar din Cluj, ca David pe lângă Goliat. Cu excepția că, în viitor, nu se prevede nicio șansă să le depășească pe cele două. Ba dimpotrivă.

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 17.07.2018 - 16:59

Cifrele privind traficul de pasageri sunt mai mult decât edificatoare. Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu (AIMK) Constanţa a înregistrat, în perioada ianuarie-iunie 2018, un trafic comercial de 50.148 pasageri. Am făcut o comparație cu Aeroportul Otopeni, care a înregistrat 2.760.000 de pasageri în primul trimestru din acest an, ceea ce înseamnă 30.666 pe zi. Cu alte cuvinte, traficul de pasageri pe Kogălniceanu este mai mic decât traficul pe Otopeni în nici două zile.

AIMK are o particularitate unică în România: este și bază militară americană. Aceasta implică anumite restricții de securitate, dar și un plus în trafic. De pildă, potrivit datelor oficiale furnizate de aeroport, în primele 6 luni ale anului 2018, pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanța s-au înregistrat 54.073 pasageri. Diferența față de cei puțin peste 50.000 de pasageri comerciali este dată în special de militari. Iată și alte cifre edificatoare: în primul semestru din 2018 a fost înregistrat un număr de 714 mişcări aeronave (aterizări şi decolări), în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Numărul total de mișcări (aterizări şi decolări) din perioada ianuarie-iunie 2018 a fost de 3.012, în creştere cu 22,83% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, au precizat reprezentanții AIMK. Așadar, o diferență considerabilă.

De ce e traficul atât de redus

Principala problemă a aeroportului din Mihail Kogălniceanu, principalul motiv pentru care traficul este atât de mic o reprezintă apropierea de București și Autostrada Soarelui. Din Constanța la Otopeni se ajunge în circa două ore și jumătate, timp suficient de scurt pentru constănțenii care pleacă în vacanțe. Și reversul medaliei e adevărat: turiștii care vor să vină pe litoral aleg Bucureștiul, unde găsesc o mulțime de curse regulate, la prețuri mult mai accesibile decât ar oferi o linie directă spre Constanța.

Cum e în Bulgaria

Aeroportul ar putea atrage un număr mult mai mare de turiști dacă și turismul din zona de pe litoral ar fi mai dezvoltat. Aeroporturile din Burgas și Varna, care deservesc litoralul bulgăresc și sunt operate de către o companie din Germania, au înregistrat împreună, în primele șase luni ale acestui an, 1,7 milioane pasageri, adică circa aproape 95.000 pe zi. Toți aceștia vin aici pentru un sejur într-una din stațiunile de la Marea Neagră, atrași de prețurile mici oferite de hotelieri, dar și de condițiile bune de cazare. În ciuda eforturilor, litoralul românesc nu reușește să atragă un număr consistent de turiști străini, numărul acestora fiind, în medie, de circa 5% din numărul total de turiști.

Nu există promovare

Un alt motiv al lipsei de zboruri de pe AIMK este lipsa suficientă de promovare. „Cred că efortul pe care l-a făcut compania nu a fost bine perceput de beneficiarii direcți, adică hotelieri și agenți economici. M-aș aștepta ca în al doilea an de operare implicarea acestora să fie una mai consistentă”, spunea primarul Constanței, Decebal Făgădău, la bilanțul unui sezon al unei companii private care a zburat de pe Kogălniceanu. Au existat situații când agențiile de turism nu au vândut bilete de avion din Constanța spre destinații externe, ci -și-au trimis clienții să zboare din București. „Îmi doresc ca toți actorii de pe teritoriul Dobrogei să se unească și să înțelegem că, într-o țară în care infrastructura rutieră sau cea de cale ferată sunt într-o stare nu tocmai fericită, o reală alternativă o poate reprezenta conectivitatea pe calea aerului”, mai spunea primarul. Nici în prima jumătate a anului 2018 – o demonstrează cifrele – nu au înțeles acest lucru.

Comentarii

loading...