Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

A8 Iaşi - Târgu Mureş va primi finanţare europeană

Preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, Marius Bodea (PNL), susţine că autostrada A8 - Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş va primi finanţare europeană, chiar dacă României îi vor fi alocaţi în perioada 2021-2027 mai puţini bani europeni.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 04.02.2020 - 10:17

Liderul filialei municipale Iaşi a PNL, deputatul Marius Bodea, a spus, joi, într-o conferinţă de presă, că autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş va primi finanţare europeană, urmând ca Ministerul Transporturilor să solicite Comisiei Europene creşterea fondurilor alocate pentru întreaga infrastructură a României, cu precădere pentru Autostrada A8.

"În spaţiul public s-au rostogolit miercuri informaţii transmise de către un membru al Comisiei pentru Transporturi, care a prezentat un document ce pune sub semnul întrebării finanţarea autostrăzii A8 din bani europeni. Nu este un document oficial, ci o ciornă. Este una din multiplele «hârtii-scenariu» care circulă în această perioadă între ministere, pentru că aşa este procedura. Facem calcule, stabilim strategii pentru a putea contura o documentaţie finală”, a afirmat preşedintele Comisiei pentru Transporturi, Marius Bodea.

Deputatul Marius Bodea a recunoscut că oamenii din regiune nu mai au răbdare şi vor să vadă începute lucrările la autostradă, însă a precizat că procedurile trebuie respectate şi că în ultimele două luni, PNL, împreună cu societatea civilă, a făcut mai mult decât a reuşit PSD în patru ani.

"Angajamentul Guvernului PNL rămâne ferm: construim Autostrada. Premierul Ludovic Orban a reafirmat ceea ce a spus şi în opoziţie, dar şi la preluarea mandatului, că pentru noi este o prioritate Autostrada Unirii şi că vom cere finanţarea ei din fonduri europene. Impostura celor care au gestionat în ultimii ani proiectul autostrăzii, tergiversările şi pierderea unor termene importante au creat o uriaşă întârziere pentru A8, iar acum suntem nevoiţi să parcurgem toate etapele administrative, fără de care proiectul nu poate fi declarat sustenabil. De două luni lucrăm neîncetat cu hârtiile pe masă pentru a repara un proiect ucis de pesedişti încă de la început”, a spus Bodea, conform News.ro.

El a anunţat că Ministerul Transporturilor va cere Comisiei Europene creşterea sumelor alocate României pentru infrastructură în exerciţiul financiar următor.

"A8 va primi finanţare europeană chiar şi din puţinii bani pe care Programul Operaţional de Transport îi are la dispozitie. Am purtat deja discuţii cu Ministrul Transporturilor, domnul Lucian Bode, care a demarat un plan concret pentru a solicita Comisiei Europene creşterea fondurilor alocate pentru întreaga infrastructură a României, cu precădere pentru Autostrada A8. Vom cere derogare pentru A8”, a afirmat Marius Bodea.

Deputatul liberal a precizat că în acest an se va şti exact care este suma necesară pentru construirea autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş şi că pe lângă banii europeni vor fi utilizate fonduri de la bugetul de stat, dar şi sume importante provenite din împrumuturi externe.

"România a avut foarte mulţi bani pentru autostrăzi, în două bugete europene (2007-2013, 2014-2020), dar nu s-au făcut decât nişte capete de autostradă prin Transilvania, cu bani europeni. Uniunea Europeană consideră că a alocat bani suficienţi pentru infrastructura din România, iar faptul că aceşti bani nu s-au cheltuit este strict problema noastră. Efectele guvernării PSD, incompetentă şi complet dezinteresată, se resimt astăzi când primim de două ori mai puţini bani, politica de finanţare a UE schimbându-se pentru toate statele membre. Din 2021 UE va restrânge sumele pentru infrastructura mare, iar peste 60 la sută din bugetul fondurilor europene vor fi alocate mediului şi inovării. Dar nu putem sta şi să nu facem nimic. Guvernul ia în calcul inclusiv să apeleze la împrumuturi externe mari pentru a rezolva problema infrastructurii”, a mai spus deputatul liberal Marius Bodea, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură.

Comentarii

loading...