Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

2017, anul vânzărilor record pe piața auto din Uniunea Europeană

  • 15,1 milioane de automobile au fost vândute în cele 28 de state UE, în 2017
  • Volkswagen şi-a păstrat poziţia de lider în UE cu o cotă de piaţă de 23,7%

Iulian Budușan

Actualizat: 17.01.2018 - 10:44

Un număr de aproximativ 15,1 milioane de autoturisme au fost vândute în 2017 în cele 28 de state membre UE, în creştere cu 3,4% comparativ cu 2016. Cererea pentru autoturisme noi a crescut în toate marile pieţe UE, exceptând Marea Britanie, unde a scăzut cu 5,7% comparativ cu 2016, primul declin anual al vânzărilor de autoturisme înregistrat de Marea Britanie în ultimii şase ani.

În ceea ce priveşte piaţa auto din România, aceasta a înregistrat pe ansamblul anului trecut o creştere de 10,7%, până la 105.083 autoturisme, în pofida faptului că în luna decembrie 2017 comparativ cu luna decembrie 2016 înmatriculările au scăzut puternic cu 25,3% până la 6.967 autoturisme. Şi piaţa auto din UE a scăzut în ultima lună a anului trecut cu 4,9% până la 1,088 milioane unităţi.

În rândul constructorilor auto, grupul german Volkswagen şi-a păstrat poziţia de lider în UE cu o cotă de piaţă de 23,7%, în uşoară scădere faţă de o cotă de 23,9% în 2016, urmat de grupul francez PSA cu o cotă de piaţă de 12%, grupul Renault cu o cotă de piaţă de 10,6%, în creştere faţă de 10,2% în 2016, şi Fiat-Chrysler cu o cotă de piaţă de 6,8%.

În ceea ce priveşte marca Dacia, un număr de 463.543 de unităţi au fost înmatriculate anul trecut în UE, în creştere cu 12,1% comparativ cu 2016, iar cota de piaţă a Dacia în UE a urcat la 3,1% în 2017 de la 2,8% în 2016.

Vânzările de autoturisme noi sunt considerate un indicator relevant al situaţiei economiei. În Uniunea Europeană înmatriculările au scăzut dramatic după criza financiară din 2008 dar au crescut constant începând de la finalul anului 2013.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine