Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

“O savarină la Roma” Independența justiției sau cum este distorsionat prezentul în România

Cei prezenți marți seară, la Palatul Noblesse, situat pe strada Sfinților, vizavi de Biserica Sfinților, construită la sfârșitul secolului al XVII-lea, au asistat la lectura unei piese de teatru, în care “sfinții” sunt personajele care ne înconjoară azi.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 19.04.2018 - 15:00

Cei prezenți marți seară, la Palatul Noblesse, situat pe strada Sfinților, vizavi de Biserica Sfinților, construită la sfârșitul secolului al XVII-lea, au asistat la lectura unei piese de teatru, în care “sfinții” sunt personajele care ne înconjoară azi, cele care ne conduc destinele.

Cartea semnată de Alexander Adamescu, “O savarină la Roma sau Independența justiției”, a fost lansată, ca o ironie, într-o superbă clădire construită în 1881, în stil eclectic, de către arhitectul Alexandru Săvulescu. Și spun ca o ironie, pentru că personajele și acțiunea piesei de teatru “O savarină la Roma sau Independența Justiției” ne transpun într-un univers situat la polul opus a ceea ce înseamnă rafinament, eleganță, onoare și corectitudine.

În acest minunat decor, de un rafinament ce amintește de vremea când Bucureștiul era denumit și “Micul Paris”, actorii Monica Davidescu, Eduard Petru Jighirgiu, Adriana Drăguț și Cosmin Vijeu au dat glas, cu nuanțe bine șlefuite cu talent, unui șir de personaje ce devin rând pe rând cu cinism călăi și victime. Sunt personaje din realitatea imediată, cele care ne invadează casa seară de seară cu “isprăvile” lor, făcute și nefăcute. Deputați, procurori, miniștri, soții, amante, chelneri, care ajung să facă și să desfacă legi vitale, într-o societate ce se dorește a fi democratică, capătă viață prin glasul actorilor, stârnind râsul – sau râsu-plânsu – celor prezenți. Se fac și se desfac destine cu o repeziciune uimitoare între “o cafea cu sirop de tuse” și o ciorbă de văcuță.

Alexander Adamescu nu este la prima lui piesă de teatru. Pasiunea pentru creația dramaturgică s-a concretizat în 2014 în prezentarea piesei “54’5 North 10’53 East”, pusă în scenă cu ocazia Festivalului de la Sibiu, iar în 2015, cu piesa “Fight.Die.Reverse.Play”.

Pasionat dintotdeauna de teatru, de această artă care ne pune direct față în față cu istoria, trecută sau prezentă, care ne așază de fapt în față o oglindă, Alexander Adamescu dozează cu atenție acțiunea, combinând cu ironie viața pământeană cu cea extraterestră, trecând din prezent în Imperiul Roman, accentuând senzația de irealitate pe care o avem când ne confruntăm cu astfel de personaje.

Chiar numele personajelor sunt astfel alese, încât trecerea din prezent în trecut să decurgă firesc, fără sincope.

La prima vedere o savuroasă comedie satirică, piesa lui Alexander Adamescu este în esență o tragică farsă, în care infracțiunea, incompetența și abjecția alcătuiesc o lume sumbră. Zâmbetul devine o grimasă, Divertismentul devine Avertisment!

La eveniment au participat jurnaliști de cultură, bloggeri, critici de teatru și film, critici literari, directori de teatru. Au fost prezenți Marinela Țepuș, director Teatrul Nottara, Irina Margareta Nistor, critic de film, Ion Cocora, cronicar literar, Marco Badea, jurnalist de cultură, Andreea Chebac, Valentin Dumitrescu –bloggeri culturali, dar și mulți alți invitați din zona culturală bucureșteană.

 

 

Comentarii

loading...