9.8 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăEconomieFoto interviuRomânii, parte din istoria Metallica

Românii, parte din istoria Metallica

Surprize în primele două zile la Sonisphere – Manowar a pierdut titlul de cap de afiş, iar „The Big Four” nu a cântat melodia de final aşteptată de fani.

Vârful festivalului Sonisphere a fost atins sâmbătă seară când în jur de 50.000 de oameni au asistat la Romexpo la „un eveniment istoric” – concertul pe aceeaşi scenă al trupelor Anthrax, Megadeth, Slayer şi Metallica. Totuşi, a lipsit ceva din show-ul The Big Four de la Bucureşti: o melodie cântată împreună de cele patru trupe ajunse la reconciliere după 20 de ani. Spectatorii se aşteptau ca trupele să repete evenimentul de acum câteva zile, din Bulgaria, când au interpretat împreună piesa „Am I Evil”. Părţile vocale au fost interpretate, la Sofia, de James Hetfield, Dave Mustaine şi Joey Belladonna. Dar Bucureştiul nu e Budapesta, şi nici măcar Sofia.

„Nothing Else Matters”, imnul rockerilor din anii ’90

Şi totuşi, pentru a treia oară în România, Metallica a făcut show, iar solistul James Hetfield şi-a apropiat cei 50.000 de fani printr-un dialog continuu: „Te simţi bine, Bucureşti?”, „Vă daţi seama la ce asistaţi? Este un moment istoric. Sunteţi aici să faceţi parte din istorie”, „Metallica este mândră să facă parte din The Big Four”, a adăugat el şi a dedicat „Sad But True” celor patru formaţii. După momentul-tribut, cei de la Metallica s-au dezlănţuit, iar artificiile şi focurile de pe scenă, pentru „One”, au fost urmate de clasicul „Master of Puppets”. Multe dintre melodiile de sâmbătă seară au fost cântate de Metallica şi în urmă cu doi ani, pe stadionul Cotroceni, dar publicul s-a electrizat încă de la primele acorduri ale melodiei care reprezintă tradiţionalul intro al Metallica, „The Ecstasy of Gold”, pentru ca apoi să continue cu piesele „de tinereţe”, „Creeping Death”, „For Whom the Bell Tolls” şi „Fuel” – când au intrat în funcţiune şi efectele pirotehnice.
Şi Kirk Hammett a avut momentul lui în spectacol. Celebrul chitarist, lăsat singur pe scenă, a dat tonul unui „imn” al anilor ʹ90 printre rockerii români, „Nothing Else Matters”.
Metallica a terminat în forţă programul „oficial”, cu „Enter Sandman”, pentru ca, la bis, să cânte mai vechile melodii „Hit the Lights” şi „Seek and Destroy”.

Manowar, adevăratul cap de afiş

Atmosfera a fost electrizantă şi vineri, în prima zi a festivalului, când 10-15 mii de spectatori au avut de îndurat o ploaie mocănească, acompaniată de „tunetele şi fulgerele” unei alte trupe de istorie – Manowar. Concertul Manowar a fost precedat de o surpriză a organizatorilor. Anunţaţi insistent drept „headlineri” în ultimele luni, cu doar o zi înainte de eveniment (o dată cu anunţarea programului detaliat), cei de la Manowar au pierdut onoarea de a fi cap de afiş în favoarea trupei germane Accept. Aşa încât, pentru a se desfăşura, au avut la dispoziţie doar o oră. Poate tocmai de aceea, solistul Eric Adams a promis de câteva ori în timpul concertului, că se vor întoarce negreşit la Bucureşti.

Basistul trupei americane, Joey DeMaio, a ţinut un monolog de câteva minute în limba română, aşa cum s-a întâmplat şi la concertul din 2009. „Bună seara, Bucureşti! Bună seara Bucureşti, nu Budapesta, am spus”, a glumit De Maio. „Vreau să ştiu câţi dintre voi sunt aici pentru Manowar?” Discursul americanului a continuat apoi în română fiind un mix de expresii hilare „acest spaţiu carpato-danubiano-pontic”, „cotropitorii heavy-metal”. Pe lângă hituri precum „Kings of Metal”, Manowar a cântat „Heaven and Hell”, piesa-tribut în memoria lui Ronnie James Dio, fostul vocal al trupei Black Sabbath, care a murit de curând. Şi de această dată, finalul l-a adus pe basistul De Maio în postura de a-şi rupe coardele de la chitară pentru a le oferi publicului.
Schimbarea de program nu a rămas nesancţionată de fanii români, imediat după terminarea concertului Manowar aproape jumătate dintre ei părăsind locaţia. Cei care au rămas până la sfârşitul zilei au avut însă o părere unanimă: Manowar a fost adevăratul cap de afiş.

ORGANIZARE

Heavy metal şi mici la grătar

În ciuda afluxului de oameni în cea de-a doua zi (cozile la intrare se întindeau până în bulevardul Mărăşti), nu s-au creat busculade şi accesul a fost rapid. Bodyguarzii BGS au avut de luptă cu zecile de fani care se angrenau în pogo-uri şi mosh pit-uri.
Scena a fost, din când în când, inundată de fumul gros de mici şi „cârnaţi germani” care se ridica din grătarele de la Romexpo.
În spatele hotelului Sofitel, câţiva tineri urmăreau concertul prin gardul de la Romexpo. Doi dintre ei îşi aduseseră o scară, de unde aveau vizibilitate de „tribuna VIP”.

Aseară, în ultima zi a Festivalului Sonisphere, era aşteptat un show impresionant marca Rammstein – trupa germană fiind prezentă pentru prima dată în România.

 

Cele mai citite

Se schimbă legea creditelor. Dobânzile nu pot fi mai mult decât dublul sumei împrumutate

Legea care plafonează dobânzile practicate de instituțiile financiare nonbancare și limitează creanțele pe care le solicită recuperatorii a fost votată azi în plenul Camerei...

Migraţia ilegală la frontierele României a scăzut, în primele două luni ale acestui an, cu 35%

Vești bune de la granițele României. Migrația ilegală a scăzut, în primele două luni ale acestui an, cu 35%, transmite MAI. Reducerea semnificativă a migrației...

Coliban, tun la final de mandat. Primăria Brașov, disperată să dea peste un mil. euro pe un imobil în litigiu

Primarul municipiului Brașov, Allen Coliban (USR), se grăbește să încheie o afacere imobiliară profitabilă pentru controversata femeie de afaceri Carmen Palade, ale căror firme...
Ultima oră
Pe aceeași temă