Expoziția se constituie într-o retrospectivă generoasă a operei grafice a lui Iosif Iser, cuprinzând aproape 100 de lucrări din cele peste 700 de desene și 60 de gravuri ale acestui artist aflate în patrimoniul Bibliotecii Academiei Române, unele donate de Iser însuși, în timpul vieții, altele achiziționate din colecții particulare precum: Al. Bogdan-Pitești, Eugen Crăciun, G. Oprescu, Ch. Gherțovici, Tr. Feldmann sau familia Storck-Botez.
Organizatorii, Cabinetul de Stampe al Bibliotecii Academiei, au optat pentru o selecție centrată pe tema femininului, temă care domină creația iseriană de-a lungul întregii sale cariere, impunând o puternică conotație simbolică. Pe simeze se vor afla celebrele tătăroaice din perioada de debut și a maturității, când Iser era fascinat de mediul dobrogean, țărăncile de pe malurile Argeșului, unde artistul a copilărit, dar și personaje feminine din perioada sa pariziană, cu balerine, însoțite de arlechini și saltimbanci, colombine, călărețe din Bois de Boulogne, femei din lumea varieteului sau a cafenelelor, alături de numeroase studii de nud. Lucrările expuse, fie că este vorba despre tuș, laviu, gravură sau pastel, acuarelă, guașă ori ulei, înfățișează un Iser pentru care desenul este armătura solidă a imaginii, a formelor, a volumelor riguros ordonate.
„Desena așa cum era, vânjos și eliberat de strâmtoarea teoretizărilor. Ca desenator, Iser se oprește la studiul figurii umane și în primul rând manifestă un interes pasionat pentru figura feminină. Observând atent modelul, el descoperă noi și noi aspecte; își gândește profund lucrările, face în prealabil numeroase studii, schițe, crochiuri. Lumea pe care o intuiește Iser este străbătută de dramatism, o lume tristă, cu un realism dezbărat de constrângerile naturaliste. În aceste teme artistul practică o pătrunzătoare investigație a sufletului omenesc; dincolo de mască sau costum, dincolo de atitudinea personajului, deslușim lesne o amărăciune ascunsă, o oboseală sufletească“, declară Cătălina Macovei, curatoarea expoziției.