Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Horia Romanescu despre schimbările de la TVR: Cred că "Prim plan" nu a fost decât o victimă colaterală. Sau cel puţin aşa sper.

Deşi Alina Stancu şi Dan Cristian Turturică, realizatorii emisiunii „Prim plan", de la TVR 1, se pregăteau de o nouă ediţie ce urma să aibă loc luni, 25 iunie, de la ora 20.00, în aceeaşi zi la prânz au fost ...

Share

Gabriela Lupu 0 comentarii

25.06.2012 - 20:52

Deşi Alina Stancu şi Dan Cristian Turturică, realizatorii emisiunii „Prim plan", de la TVR 1, se pregăteau de o nouă ediţie ce urma să aibă loc luni, 25 iunie, de la ora 20.00, în aceeaşi zi la prânz au fost înştiinţaţi că emsiunea lor a fost scoasă din grila de programe.


Având în vedere că scoaterea unei emisiuni din grilă este anunţată, de obicei, cu suficient timp înainte pentru a da posibilitatea comunicării modificării programlui, decizia pripită a conducerii TVR a ridicat mai multe semne de întrebare. Ele au fost accentuate de atacurile repetate din ultima vreme ale reprezentanţilor unor partide în Consiliul de Administraţie al TVR împotriva mai multor jurnalişti independenţi care realizau sau colaborau la o serie de emisiuni informative.

Citeşte şi: Câţi bani câştigă Lucia Hossu Longin de la TVR

Luni, situaţia emisiunii "Prim Plan", care de-a lungul timpului a înregistrat audienţe cu mult peste media postului, era necunoscută chiar şi angajaţilor departamentului de comunicare al instituţiei. Solicitaţi să ne prezinte motivele deciziei suspendării emisiunii, ne-au transmis că nimeni nu îi informase despre această decizie.

Explicaţia primită pentru această acţiune intempestivă a venit câteva ore mai târziu, printr-un comunicat al TVR care spunea, în esenţă, că motivul ţine de imperativul reducerii costurilor : „(...) Ca urmare a situaţiei financiare actuale a Televiziunii Române, s-a luat decizia ca grilele de vară să se axeze pe redifuzări, pentru ca fiecare canal să se încadreze în bugetele alocate. Aceleiaşi strategii de programe se subordonează şi emisiunea „Prim plan", difuzată la TVR 1, a cărei ultimă ediţie a avut loc pe 18 iunie. Din 23 iunie, programele realizate în studiourile mari ale TVR nu mai figurează în grilă ca producţii curente, rămânând ca Direcţia Emisiuni Informative şi Sport (DEIS) să folosească studiourile 10, 11 şi 12, într-un regim de producţie adecvat resurselor disponibile şi cu formate aferente concepţiilor sceno-tehnice ale studiourilor. SRTV, prin Direcţia de Programe, a reamintit, printr-o notă oficială transmisă vineri, 22 iunie, tuturor Direcţiilor - inclusiv DEIS - faptul că, din 16 iunie, producţiile SRTV au trecut în regimul special de difuzare". Nota oficială cu pricina era semnată de Horia Romanescu, directorul direcţiei strategii programe al TVR.

Citeşte şi: Şeful interimar al TVR: La tvrinfo.ro am constatat "o autonomie editorială stranie".

Contactat de România liberă, Horia Romanescu a explicat că, din punctul său de vedere, emisiunea realizată de Alina Stancu şi Dan Turturică nu este altceva decât o „victimă colaterală". „Eu nu am avut în minte „Prim planul" când am luat acea decizie. Nu ştiu însă dacă nu cumva au avut-o alţii în minte. Ceea ce vă pot spune cu sinceritate este că toate emisiunile în direct care se ţineau în studiourile mari nu se vor mai difuza peste vară."

Întrebat de ce emisiunea nu a putut fi mutată într-un studio mai mic, cu atât mai mult cu cât în locul „Prim planului" nu a intrat vreun serial chinezesc sau vreo emisiune de divertisment în reluare, ci tot un talk show politic moderat de Mihai Rădulescu, Horia Romanescu ne-a spus că nu la dumnealui se află răspunsul la această întrebare, ci la redacţia de ştiri pentru că „Prim plan " ţinea de redacţia de ştiri şi nu de direcţia de programe. „De ce atunci o decizie a directorului direcţiei de strategii programe afectează o emisune de la ştiri? „Pentru că aşa se întâmplă lucrurile în TVR: în lanţ. Şi dacă stai să cauţi prima verigă a lanţului nu mai reuşeşti să o găseşti", ne-a mai spus Horia Romanescu, adăugând că: „Eu cred că această emisiune nu a fost altceva decât o victimă colaterală. Sau cel puţin aşa sper să fie."

Un amănunt important este că imperativul reducerii costurilor a mai fost folosit şi la sfârşitul lunii mai, atunci când Lucia Hossu Longin, reprezentanta PNL în fostul Consiliu de Administraţie, a anuţat încetarea contractelor de colaborare ale mai multor jurnalişti. Nici atunci, nici acum, motivul invocat nu se susţine.


Deşi a fost nominalizat de Lucia Hossu Longin printre cei ce încasau bani de la TVR, Dan Turturică nu mai avea în acel moment un contract cu TVR, deci nu se punea problema remuneraţiei. Implicit, măsura prezentată ca fiind salvatoare pentru bugetul televiziunii publice nu a dus la nici o economie. Dan Turturică, redactorul-şef al României libere, colabora la realizarea emisiunii "Prim Plan" şi a continuat să o facă şi în luna iunie fără a fi plătit. Până luni, când conducerea a TVR a dispus, practic peste noapte, scoaterea emisiunii din grilă.

Citeşte şi osanalele lui Radu Călin Cristea către Ponta făcute cu „ştaif de Europa liberă“

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...