Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

CNA: OTV şi TVR 1, amendate cu câte 10.000 de lei

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, să amendeze cu câte 10.000 de lei televiziunile OTV şi TVR 1, în timp ce postul Realitatea TV a fost somat public, pentru depăşirea duratelor legale de ...

Share

Rl online 0 comentarii

11.10.2012 - 12:59

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, să amendeze cu câte 10.000 de lei televiziunile OTV şi TVR 1, în timp ce postul Realitatea TV a fost somat public, pentru depăşirea duratelor legale de publicitate, informează Mediafax.

CNA a monitorizat, în perioada 1 februarie - 31 august, duratele inserţiilor de publicitate, în intervalul orar 18.00 - 23.00, difuzate de televiziunile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1.

Consiliul a reluat discutarea cazului, după ce, marţi, niciuna dintre propunerile de sancţionare venite din partea membrilor CNA nu îndepliniseră numărul minim necesar de voturi (şase) pentru a fi aplicate.

CNA a constatat depăşiri ale duratelor legale de publicitate la OTV, TVR 1 şi Realitatea TV.

Astfel, OTV a depăşit spaţiul legal de publicitate în luna aprilie (cu 10 minute şi 43 de secunde) şi în luna iunie (cu 3 minute şi 34 de secunde).

Realitatea TV a depăşit spaţiul legal de publicitate în luna martie, cu 7 minute şi 32 de secunde.

TVR 1 a depăşit spaţiul legal de publicitate în luna iunie, cu 13 minute şi 7 secunde.

Potrivit art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului, "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Reprezentanta Televiziunii Române la şedinţa de marţi a CNA, Monica Botnaru, a explicat că, în luna iunie, TVR 1 a difuzat meciuri din Campionatul European de Fotbal, depăşirea spaţiului legal de publicitate fiind cauzată de spoturile pe care postul a trebuit să le transmită obligatoriu, potrivit contractului cu FIFA. "Nu se poate vorbi de o tendinţă de creştere a depăşirilor a fost o chestiune circumstanţială, în momentul în care contractele au fost astfel încheiate", a spus atunci Botnaru.

"Consider nejustificată motivarea prezentată de reprezentantul postului TVR 1. Iorga. Puteau să îşi gestioneze publicitatea în aşa fel încât să nu aibă o asemenea depăşire", a spus, în schimb, la momentul respectiv Narcisa Iorga, membru al CNA.

La celelalte televiziuni monitorizate, CNA nu a constatat încălcări ale legislaţiei audiovizuale.

"În ansamblu, este vorba de o monitorizare pe şapte luni de zile, rezultatele sunt de natură să ne încurajeze", a spus, marţi, trecută Răsvan Popescu, preşedintele CNA. El a propus aplicarea unei somaţii publice televiziunilor OTV, Realitatea TV şi TVR 1.

În schimb, Narcisa Iorga a propus aplicarea unor amenzi de câte 10.000 de lei posturilor OTV, Realitatea TV şi TVR 1. "Este un semnal important pentru toată piaţa. Trebuie apreciate eforturile tuturor celorlalte posturi", a spus Iorga, referindu-se la televiziunile care nu au depăşit spaţiul legal de publicitate sau au avut depăşiri nesemnificative.

În şedinţa de joi, membrii CNA au reluat discutarea subiectului. Christian Mititelu, membru al CNA, a propus aplicarea unei somaţii publice postului Realitatea TV şi amendarea cu câte 10.000 de lei a posturilor OTV şi TVR 1. Propunerea a întrunit numărul minim necesar de voturi şi a fost aplicată.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...