12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialLucrarea care ar deveni logo al Capitalei, după descalificarea proiectului anterior, este...

Lucrarea care ar deveni logo al Capitalei, după descalificarea proiectului anterior, este criticată pe motiv că seamană cu desenul dintr-un manual de geometrie

Alegerea unei imagini reprezentative pentru Capitala României a generat dezbateri ample în mediul online, care continuă și după ce primul proiect declarat câștigător a fost descalificat, informează Mediafax.

În prezent este aleasă drept câștigătoare o altă lucrare, dar și aceasta este contestată. Cel care a creat noul logo spune că nu e plagiat, iar un membru al juriului susţine că o asemenea acuzație ţine de subiectivism.

Vladimir Nicula, membru în juriul care a selectat noul logo al Capitalei, a declarat că, în opinia sa, această creaţie este una foarte reuşită, dar încă nu este câştigătoare, pentru că trebuie să treacă o săptămână, perioadă în care se va stabili dacă se aseamănă cu alte simboluri.

"În primul rând nu este câştigător, încă. O să fie declarat câştigător după ce trece o săptămână, în care societatea să îşi spună opinia, dacă există sau nu similitudini, asemănări cu alte simboluri. Este clar, însă, că a punctat mult în fişa fiecărui membru al juriului, mie mi s-a părut că are un aer elegant, poate chiar prea intelectual din punctul meu de vedere. Pentru mine încercările de a stiliza litera <<B>> au contat foarte mult, iar acest logo reuşeşte să transforme litera în ceva interesant, în ceva frumos şi atractiv. Există o anumită delicateţe a rezultatului final, dă o anumită eleganţă logo-ului, dă demnitate şi sobrietate Bucureştiului", a declarat pentru MEDIAFAX doctorul Vladimir Nicula, lector în cadrul Universităţii de Arhitectură Ion Mincu, din Bucureşti.

La scurt timp după publicarea noului logo, în mediul online au apărut mai multe acuzaţii de plagiat. Cele mai răspândite făceau referire la coperta unui manual de geometrie, din anii '50, în timp ce altele se refereau la un logo conceput pentru oraşul Bologna, din Italia.

"Mie mi s-a părut că seamă destul de mult cu lucrările arhitectului american Frank Lloyd Wright, care a lucrat prin anii '20-'30, dar nu e identică. Am văzut chestia asta cu Bolognia, şi acolo sunt nişte asemănări, pentru că, normal, este tot litera <<B>>, dar ce e fundamental diferit la proiectul românesc e că verticala literei e formată din stilizarea unor clădiri din Bucureşti. La proiectul cu Bologna, care nici măcar nu a fost aprobat, nu e logo-ul oraşului, doar a fost conceput, la un momentdat de cineva şi atât, ei bine, în acel logo există nişte trasee geometrice care se schimbă, deci e ceva fundamental diferit. Ţine un pic de subiectivism, de părerea fiecăruia şi de ceea ce vrem să punem în evidenţă", a mai explicat Vladimir Nicula.

Alături de Vladimir Nicula, din juriul care a selectat logo-ul Capitalei au mai făcut parte Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, profesorul Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, Ioana Ciocan, vicepreşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici, Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO", Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas", Corina Vinţan, managing partner "Links Associates" şi Mirel Palada, sociolog.

Contactat de Mediafax, Mirel Palada nu a vrut să comenteze alegerea noului logo, postând ulterior un mesaj critic pe Facebook la adresa mai multor jurnalişti şi instituţii mass-media.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...

Lufthansa a evitat o grevă a salariaților chiar de Paște

Compania aeriană germană Lufthansa şi un sindicat care reprezintă personalul de la sol au anunţat miercuri că au ajuns la un acord privind salariile...
Ultima oră
Pe aceeași temă