Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

sursa: Arhivă. Miliția. Dacia 1300.

Vrem POLIȚIE, nu MILIȚIE!

S-a lansat petiția pentru reforma Ministerului Afacerilor Interne. Parlamentului i se solicită să abroge actualele reglementări învechite care vizează activitatea M.AI.-ului.

Share

Redacția Online 0 comentarii

07.12.2019 - 22:05

Este imperios necesar ca cel puțin 100.000 de cetățeni să semneze această petiție pentru a obliga Parlamentul să abroge actualele reglementări învechite care vizează activitatea M.AI.-ului (OUG nr.30/2007, OUG nr.104/2001, Legea nr.360/2002, Legea nr.218/2002), și să ne ofere un serviciu Polițienesc modern nicidecum militar, antic, precum cel actual. 

Poliția Judiciară și Poliția instanțelor sunt instituții constituționale ce au fost subordonate exclusiv Ministrului Afacerilor Interne și M.A.I.-ului, neexistînd nicio prevedere legală (în sensul art.1 alin.5 Constituție, art.41 alin.1, art.230 și 131 Constituție) prin care angajații acestor 2 instituții constituționale să fie: școlarizați, avizați, acreditați. Astfel, s-a ajuns în situația ca orice angajat M.A.I. să fie „polițist judiciarist” respectiv „polițist al instanțelor” fără ca acesta să aibe vreo pregătire/autorizare ce trebuia instituită de legiuitor, prin Lege, ci nu lăsînd la latitudinea ministrului de resort această pregătire, care este deosebit de importantă pentru înfăptuirea actului de Justiție.

Scurt istoric juridic

Miliția a fost înființată prin Decretul nr.25/23 ianuarie 1949, decret emis de Ministerul Afacerilor Interne.  La data 18 noiembrie 1969 a fost publicat în Monitorul Oficial al Romaniei Legea privind organizarea si functionarea Militiei nr. 21/1969. Această normă nu prevede abrogarea Decretului nr 25/1949: "Art. 25. Dispozițiile contrare prevederilor prezentei legi se abrogă."

Ulterior, după lovitura de stat din decembrie 1989 ("Revolutia", evenimentele din decembrie '89) prin care a fost înlăturat regimul Ceaușescu a fost publicat in Monitorul Oficial nr.4/27 decembrie 1989 Decretul-lege nr.2/27.12.2019 unde, la articolul 2 se prevede ca: 《Organele de poliţie şi unităţile de pompieri - care îşi păstrează toate atribuţiile specifice - se subordonează nemijlocit Consiliului Frontului Salvării Naţionale şi consiliilor teritoriale ale acestora. Denumirea de "Militie" se schimba în "Poliţie".》

La data de 18 mai 1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al Romaniei Legea nr.26/1994 privind organizarea si functionarea Poliției Romane care abroga doar Legea nr.21/1969, citez: "Art. 55. Legea nr. 21 din 18 noiembrie 1969 privind organizarea și funcționarea miliției, precum și orice alte dispoziții contrare se abrogă."  

Ulterior, în Monitorul Oficial al Romaniei nr.305/9 mai 2002 a fost publicată Legea nr.218/2002 privind organizarea si functionarea Poliției Române, norma care a suferit modificari ulterioare. În concluzie, FSN a dispus prin Decret continuitatea miliției securiste, de partid, fapt condamnat de art.1,2 si 154 Constitutie.

Această "dispoziție comunistă" prin care Poliția se subordonează FSN-ului a fost preluată și în cuprinsul OUG nr.30/2007 privind organizarea MAI în sensul că MAI aplică programul de guvernare al partidului aflat la putere. Decretul-Lege nr.2/1989 și OUG nr.30/2007 prevăd ca M.A.I.-ul și Miliția (redenumită în "Poliție") să aplice cu strictețe manifestul politic, demagogic: "programul de guvernare". Concret, M.A.I.-ul și Miliția au rămas aceleași instituții comuniste, de represiune nedreaptă, poliție politică și miliție-securistă de dinainte de evenimentele din decembrie '89 care acționează exclusiv la ordinul partidului politic în baza manifestului politic, de partid: "program de guvernare".

În concluzie, actuala legislație „polițienească” prevede disponibilitatea numirii în funcții de polițist judiciar respectiv polițist al instanțelor orice angajat din structuri M.A.I. care nu doar că nu urmează și absolvă cursuri de specialitate ce trebuiau prevăzute, avizate, acreditate prin Lege ci și acordarea acestor 2 statute (specializări) constituționale oricărei persoane fizice angajate în M.A.I., angajat ce trebuie să se supună normelor infralegale (ordine, dispoziții) emise de ministrul/conducătorul de resort, legiuitorul obstrucționînd Ministerul Public, Institutul Național al Magistraturii să pregătească ori, măcar, să acrediteze polițiști pentru Poliția Judiciară respectiv Poliția Instanțelor. Mai exact, modul în care este efectuată specializarea polițiștilor din M.A.I. a rămas tot la nivelul lui decembrie 1989, din păcate, la nivel militarizat ... legiuitorul român nefăcînd niciun pas pentru scoaterea Poliției de sub talpa mentalității trecutului ci doar „zugrăvirea gardului” prin schimbări de denumiri (precum subofițer-agent de poliție, miliție-poliție). Dacă vrem să fim apărați și protejați de polițiști pregătiți, integrii, nicidecum de „oamenii în uniformă ai partidului politic aflat la putere”, vă invit să semnați și să vă implicați.

Citiți și semnați petiția aici.

 

Citește totul despre:

#ceausescu #mai #militia

Comentarii

loading...