Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Taximetriștii reiau protestele. ,,Ridesharing-ul'' este o ,,formă mascată''

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) reia protestele pentru a le cere autorităților din România să respecte legea.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 17.06.2019 - 14:47

Transportatorii vor ieși din nou în stradă, cu 800 de mașini, în Piața Constituției, marți, 18 iunie, între orele 9.00-15.00, împotriva proiectului de lege pentru „ridesharing”.

Potrivit COTAR, proiectul de „ridesharing” este de fapt, o formă mascată de a face concurență neloială taximetriștilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

,,Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac „ridesharing” sau că „revoluționează” transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave și nelegale, deși mai mulți miniștri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi - se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” - adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel'', a transmis COTAR.

Pe de altă parte, cerem autorităților să respecte legea și în privința traficului de influență, pentru că vedem cum se face lobby, fără niciun fel de problemă pentru cei care deja declară oficial – având funcții publice importante - că intervin în influențarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislației, mai susțin taximetriștii.

 „De fapt,  unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât și din cel al controlului, pe când ceilalți vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmărește descongestionarea traficului, nu se dorește reducerea poluării, nu se dorește ca toate societățile comerciale să fie fiscalizate și controlate de organele abilitate, nu mai este proritară siguranța cetățeanului în trafic. Peste tot în UE, traficul urban este corelat în funcție de câte mijlosce de transport în comun sunt – autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lăsate marile orașe la cheremul unor companii care fac activități după bunul lor plac”, declară Tudorel Pesteleu, președintele COTAR-Fil.TIMIS

        

 

Comentarii

loading...