Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sesizarea PNL şi USR legată de modificările la Legea anticorupţie, analizată în data de 5 iunie

Curtea Constituţionalăi a stabilit termen în data de 5 iunie pentru a analiza sesizarea depusă de CCR şi de USR cu privire la neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea şi completarea art. 12 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea şi sancţionarea faptelor de corupție.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 03.05.2019 - 12:37

Deputaţii PNL şi USR au sesizat joi CCR cu privire la neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea şi completarea art. 12 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie. Modificările dezincriminează efectuarea de operaţiuni financiare, ca acte de comerţ, incompatibile cu funcţia şi folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii dacă scopul este obţinerea pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase, precum şi în cazul în care faptele sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine de alte foloase decât cele materiale.

În forma actuală, articolul prevede că "sunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani următoarele fapte, dacă sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: a) efectuarea de operaţiuni financiare, ca acte de comerţ, incompatibile cu funcţia, atribuţia sau însărcinarea pe care o îndeplineşte o persoană ori încheierea de tranzacţii financiare, utilizând informaţiile obţinute în virtutea funcţiei, atribuţiei sau însărcinării sale; b) folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii".

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art.12 din Legea nr.78/2000, în sensul dezincriminării faptelor prevăzute în cuprinsul lit.a) şi b) ale actualului art.12, în cazul în care faptele sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase, precum şi în cazul în care faptele sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine de alte foloase decât cele materiale.

În data de 27 iulie 2018, preşedintele României a formulat o sesizare de neconstituţionalitate cu privire la Legea pentru modificarea art. 12 din Legea nr.78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, iar în data de 17.12.2018, Curtea Constituţională, prin Decizia nr. 584/2018, a admis sesizarea Preşedintelui României şi a constatat că dispoziţiile articolului unic pct. 1 ale acestei legi sunt neconstituţionale.

În data de 18.03.2019 iniţiativa legislativă a fost adoptată de Senat cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constituţia României.

În data de 20.03.2019, forma adoptată de Senat a fost prezentată Biroului permanent al Camerei Deputaţilor şi trimisă pentru raport la Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi. Aceasta a emis un raport de respingere asupra iniţiativei legislative pentru că textul adoptat de Senat prin care au fost puse în acord prevederile neconstituţionale cu decizia Curţii nu a întrunit numărul de voturi necesar adoptării raportului favorabil.

În data de 8.04.2019, raportul a fost înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, iar în urma dezbaterilor a fost trimis pentru raport suplimentar la Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi, cu termen pentru data de 15.04.2019.

În data de 15.04.2019, raportul suplimentar a fost înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, iar în data de 16.04.2019 a fost dezbătut şi adoptat cu 179 voturi „pentru”, 89 de voturi „contra”, 5 abţineri, iar un deputat nu a votat.

Astfel, în 24.04.2019, textul adoptat a fost depus la Secretarul general al Camerei Deputaţilor pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituţionalităţii legii.

Comentarii

loading...