23.9 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăȘtirile zileiSe va circula cu 120 de kilometri pe oră între Predeal și...

Se va circula cu 120 de kilometri pe oră între Predeal și Brașov

 

Potrivit unui anunț postat pe site-ul de licitații electronice, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit numele firmei care va superviza lucrările pe un nou tronson al autostrăzii București–Brașov.

Contractul denumit „Supervizare Autostrada București-Brașov, Lot 2: Sector Predeal-Cristian, km 162+300 – km 168+600 și Drum de legătură” este în valoare de circa 4,64 milioane de lei (fără TVA), care vor fi plătiți de la bugetul de stat.

Contractul a fost atribuit unei firme din București. Printre ceilalți participanți la licitație s-au numărat firme sau asocieri de firme din Franța, Spania, Croația și Italia. În cadrul deciziei de desemnare a câștigătorului licitației, componenta financiară a avut o pondere de 40 la sută, experiența personalului 30 la sută, iar planificarea și gestionarea activităților
30 la sută.

Este de precizat că acești bani acoperă doar serviciile de supervizare și numai pentru sectorul Predeal–Cristian, întrucât costul total de execuție a viitoarei autostrăzi București–Brașov se apropie de 1,5 miliarde de euro.

 

Vom avea autostradă în anul 2021?

Contractul de supervizare a fost atribuit la data de 27 februarie 2019 și are o durată totală “de implementare” de 78 de luni (șase ani și jumătate), dintre care primele 24 de luni reprezintă perioada de proiectare și execuție a lucrărilor. Acest element sugerează că tronsonul de autostradă dintre Predeal și Cristian ar putea să fie dat în exploatare în anul 2021. Garanția lucrărilor, după finalizarea execuției, va fi de 48 de luni.

Pentru această autostradă, studiul de fezabilitate a fost elaborat în anul 2006, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați prin HG 507/2006 și HG 737/2008. Interesant este faptul că indicatorii tehnico-economici ai viitoarei autostrăzi au fost menționați în anexele acestor două documente de Guvern, iar anexele au fost clasificate, ceea ce înseamnă că simplii cetățeni nu au acces la ele – deși autostrada se construiește în parteneriat public–privat, adică și din bani publici. Există totuși câteva elemente tehnice menționate în caietul de sarcini, care nu este clasificat.

Potrivit caietului de sarcini al licitației, viitoarea autostradă București–Brașov va străbate județele Ilfov, Prahova și Brașov, precum și o zonă aflată pe raza Municipiului București, având o lungime totală de circa 170 de kilometri. Pe întregul traseu, autostrada va reprezenta o „soluție independentă de drumul existent”, adică o rută alternativă față de DN1, care va fi astfel descongestionat. Una dintre primele urmări va fi reducerea numărului de accidente rutiere. Alte efecte pozitive vor fi scăderea timpului de deplasare, reducerea costurilor de operare a vehiculelor și încetinirea degradării infrastructurii rutiere a localităților de pe DN1.

Autostrada va avea cinci sectoare: București–Ploiești (actuala autostradă A3, deja dată în exploatare), Ploiești–Comarnic, Comarnic–Predeal, Predeal–Cristian și Cristian–Codlea. În județul Brașov, secțiunea de autostradă dintre Predeal și Cristian va permite eliminarea traficului rutier greu și a traficului de tranzit de pe teritoriile orașelor Râșnov și Cristian, reducându-se astfel nivelul de emisii poluante, cât și nivelul de zgomot.

Pe sectorul Predeal–Cristian, autostrada va avea două benzi de circulație pe sens, iar „viteza de proiectare” este de 120 de kilometri pe oră. Acest tronson va avea conexiuni cu DN 73 (Brașov–Pitești), DJ 112 B (Vulcan) și DN 73 B (Cristian–Ghimbav). Pe traseul Ploiești–Brașov, autostrada va avea 14 viaducte, 33 de poduri și 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă. Unul dintre poduri va trece pe deasupra stațiunii Bușteni – acolo unde, potrivit primei variante a acestui proiect, urma să fie construit un tunel.

Pentru viitoarea autostradă București–Brașov ar putea fi percepute taxe, acestea fiind, în cazul autoturismelor, de circa 6,3 euro la 100 de kilometri parcurși.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Nicolae Ciucă, la 20 de ani de la aderarea României la NATO: „Aceste două decenii au reprezentat cea mai bună perioadă din istoria noastră”

Preşedintele Senatului, liderul PNL Nicolae Ciucă, a evidenţiat, vineri, într-un mesaj transmis cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la admiterea României în...

Dezvăluiri din viața artistei Anna Lesko. După cinci ani de singurătate, cântăreața rupe tăcerea

Anna Lesko s-a "dezbrăcat" de cuvinte la podcastul "Fain și Simplu" moderat de Mihai Morar. Artista a vorbit despre viața ei personală, regrete și...
Ultima oră
Pe aceeași temă