Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Se deschide noua vamă cu Ucraina de la Isaccea - Orlovka

Apare o nouă rută a transporturilor de mărfuri între Turcia și regiunea Ucrainei și Federației Ruse, prin Dobrogea, în locul actualei rute pe DE85, Giurgiu – București - Suceava.

Share

Ticu Ciobotaru 0 comentarii

Actualizat: 16.09.2019 - 09:41

După mulți ani de demersuri diplomatice, de la 1 noiembrie va deveni operațională o nouă vamă cu Ucraina, la Isaccea – Orlovka. Va fi o vamă fluvială, la care traversarea Dunării va fi asigurată cu nave de tipul „RO-RO”, care sunt dotate cu rampe hidraulice pentru ambarcarea și debarcarea autovehicolelor de mărfuri și autoturismelor. Construcțiile și amenajările au fost finalizate pe ambele maluri ale Dunării. Suprafaţa pe care e amenjat punctul de trecere de pe malul românesc este de 13,9 hectare, investițiile totale fiind cifrate la 12 milioane de euro. În prezent, se fac ultimele lucrări de amenajare a punctului de trecere a frontierei de la Isaccea.

Vama Isaccea – Orlovka se deschide pe 1 noiembrie

Autoritățile din județul Tulcea și din Regiunea Odessa (Ucraina) au avut zilele trecute o întâlnire pentru punerea la punct a ultimelor detalii privind deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei de la Isaccea – Orlovka. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu și administratorul public al CJ și membrii delegaţiei oficiale Ucraina  au stabilit ca noua vamă să fie deschisă oficial pe data de 1 noiembrie 2019. Finanțarea investiției „Amenajarea punctului international de trecere a frontierei de stat româno–ucrainiene pentru pasageri şi marfă în regim de trecere bac între localităţile Isaccea (România) şi Orlovka (Ucraina)” este asigurată de firma Navrom Bac SRL Galați, printr-o finanțare nerambursabilă obținută în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Axa Prioritară 2. La acest moment, Punctul de Trecere a Frontierei de la Orlovka este finalizat și mai sunt de efectuat ultimele lucrări de amenajare a punctului de la Isaccea. „Îmi exprim speranţa ca partea română, respectiv constructorul de la Galaţi, să-şi onoreze angajamentul şi, astfel, ca de la 1 noiembrie să trecem oficial frontiera spre Ucraina prin noul şi mult aşteptatul punct de trecere Isaccea-Orlovka”, a declarat preşedintele CJ Tulcea la finalul întâlnirii cu delegaţia ucraineană.

O nouă rută de transport, alternativă la DE 85

Noua vamă este la mică distanță de punctul trilateral de trecere a frontierei România – Republica Moldova - Ucraina de la Galați - Giurgiulești, dar în condițiile configurației infrastructurii rutiere din zonă, punctul de trecere Isaccea - Orlovka va fi unul mai important, pentru că scurtează considerabil unele rute de transport. În prezent, ruta cea mai utilizată de TIR-urile care asigură transporturile de mărfuri dinspre Turcia și Grecia către Ucraina și Federația Rusă este aceea de la Giurgiu – Russe spre centura Bucureștiului și către Bacău și Suceava, pe drumul european DE 85. Prin deschiderea trecerii cu nave „Ro-Ro” de la Isaccea – Orlovka, se deschide o nouă rută, prin Vama Veche – Constanța - Tulcea – Isaccea. Este o rută cu aproximativ două sute de kilometri mai scurtă. În același timp, este degrevat de o parte din trafic DE85, una din cele mai aglomerate artere de transport din România. Președintele CJ Tulcea spune că importanța noului punct de trecere a frontierei va crește odată cu finalizarea construirii podului peste Dunăre de la Brăila și a drumurilor expres racordate la acesta: „Este un obiectiv foarte important pentru judeţul Tulcea, oferind un potenţial mare de dezvoltare sub toate aspectele a zonei care, mai departe va intra pe fluxul şi indicatorii de pod-drum expres”. Linia de traversare a Dunării cu nave „RO-RO” va avea o capacitate de transport de 1.000 de TIR-uri şi 250 de autoturisme pe zi.

Dezvoltare a turismului și relaționare „people to people”

Sunt deschise noi oportunități de dezvoltare a turismului în nordul Dobrogei și Delta Dunării. „În primul rând, ucrainienii fac parte dintr-o piață turistică de tradiție pentru Delta Dunării, în special datorită legăturilor religioase, sărbătorile pe rit vechi, dar și lingvistice cu lipovenii din zonă. În al doilea rând, ucrainienii pot reprezenta o posibilă forță de muncă atât de necesară în turismul din România”, a declarat Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării. În cursul unei vizite efectuate recent la Galați, ambasadorul Ucrainei în România, Oleksandr Bankov declara că prin deschiderea acestei căi de comunicație crează noi oportunități de afaceri, dar facilitează și contacte „people to people” transfrontaliere. „E un proiect pe care îl considerăm a fi o nouă cale de acces, nu numai pentru mediul de afaceri, ci și pentru a facilita contacte umane, people to people, pentru a aduce mai aproape pe cei din Ucraina cu prieteni români”, ne-a declarat ambasadorul Ucrainei. Deschiderea noului punct vamal crează noi premise și pentru dezvoltarea micului trafic de frontieră și pe sectorul dintre Galați și Reni (Ucraina), fiind posibilă chiar înființarea unor cu nave de pasageri între cele două porturi la Dunăre.

Peste 13 ani de demersuri diplomatice

2006 – Înființarea noului punct de trecere a frontierei a fost prevăzuă în Acordul dintre Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene, semnat la Kiev la 2 februarie 2006 și aprobat de Guvernul României prin HG 675/2006;

2011 – Proiectul inițiat în 2010 de Primăria și Consiliul Local din Isaccea a obţinut susţinerea Consiliului Euroregiunii Dunărea de Jos;

2012 - După ce şi-au dat acordul în legătură cu înfiinţarea noului punct vamal Ministerele Afacerilor Externe din România, Ucraina şi Republica Moldova, a fost obţinut şi avizul Uniunii Europene;

2012 - Guvernul României a aprobat, în octombrie 2012,  un memorandum referitor la „încheierea unui acord cu partea ucraineană privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno – ucrainene pentru pasageri şi marfă în regim rutier (bac) tip RO – RO între Isaccea (România) – Orlovca (Ucraina)“.

2015 – Acordul de cooperare între guvernele României și Ucrainei pentru înfiinţarea noului punct de trecere a frontierei a fost semnat la Kiev, pe 28 mai 2015 şi la Bucureşti, pe 5 iunie 2015.

2018 - Guvernul României a aprobat HG 184/2018 privind „deschiderea Punctului Internațional de Trecere a Frontierei de Stat între România și Ucraina pentru comunicație de pasageri și marfă în regim de bac și pietonal, între localitățile Isaccea din România și Orlovka (Cartal), din Raionul Reni, din Ucraina”.

 

 

 

Comentarii

loading...