13.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialTransportatorii particulari ameninta cu miscari de protest

Transportatorii particulari ameninta cu miscari de protest

Transportatorii particulari care efectueaza cursele preorasenesti intre Bucuresti si Ilfov ameninta ca vor organiza proteste daca legislatia se va modifica si RATB va opera din nou in Ilfov. “In cazul in care se vor elabora acte normative fara sa fim consultati si sa ni se solicite avizul scris conform Legii Patronatelor nr. 356/2001, vom initia actiuni de protest ce vor fi anuntate”, au precizat reprezentantii Federatiei Nationale Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania (FNPTRR).
Reintroducerea autobuzelor RATB pe traseele din Ilfov ar avea ca principale efecte eliminarea de pe piata sau restrangerea activitatii pana la faliment a operatorilor de transport rutier privat. Un alt dezavantaj pentru acestia este cresterea subventiilor acordate de Primaria Municipiului Bucuresti pentru acoperirea pierderilor presupuse de reluarea acestei activitati, suportate in final tot de bucuresteni, si scaderea calitatii serviciilor de transport oferite calatorilor, in opinia celor de la FNPTRR. “RATB a asigurat ilegal aceste trasee, de la aparitia legii mentionate si pana in iulie acest an, activitate care s-a soldat cu mari pierderi pentru regie, iar o suma importanta de bani folosita pentru transportul calatorilor din judetul Ilfov a influentat negativ calitatea serviciilor de transport ce trebuiau asigurate cetatenilor din Bucuresti”, au mai declarat cei de la FNPTRR.
Federatia transportatorilor a precizat ca atribuirea catre operatorii privati a traseelor din localitatile judetului Ilfov a fost facuta cu respectarea stricta a legii privind serviciile de transport public local de calatori (Legea nr. 284/2002) si a celorlalte reglementari in vigoare, ce au ca obiectiv principal alinierea la normele UE privind cresterea calitatii transportului public de persoane.
Operatorii de transport privat mai sustin ca respecta in totalitate reglementarile legislative privind subventionarea costului calatorilor pentru anumite persoane sau categorii de persoane defavorizate. Federatia nu este de acord cu solicitarile unor primari care, “depasind cadrul legal”, cer gratuitatea transportului pentru alte categorii de persoane decat cele stabilite de actele normative in vigoare si nici cu “efectuarea de diverse prestatii fara plata pentru primarii ori anumiti salariati ai acestora”.

Particularii vor sa introduca abonamente

Majoritarea societatilor de transport au facut analize financiar-economice si, in scurt timp, vor introduce sistemul abonamentelor pe anumite trasee. Dupa discutii cu primarul general al Capitalei si cu cei ai unor localitati din judetul Ilfov, transportatorii au acceptat ca pretul biletelor de calatorie sa nu creasca decat in situatii extreme, determinate in principal de cresterea exagerata a pretului carburantilor. Potrivit transportatorilor, calitatea serviciilor de transport rutier de persoane oferite de operatorii privati pe traseele limitrofe Bucurestiului a crescut, majoritatea fiind executate cu autovehicule noi ori modernizate si in conformitate cu caietele de sarcini aprobate de structurile competente din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si de administratia locala.
Transportatorii s-au declarat dispusi la dialog si au solicitat o intalnire cu prefectul judetului Ilfov, precum si cu primarii din localitatile judetului, pentru rezolvarea problemelor aparute in urma retragerii de pe traseu a liniilor preorasenesti ale RATB. Astfel, au fost semnalate probleme referitoare in principal la insuficienta capacitatii de transport, nerespectarea caietelor de sarcini si imbunatatirea calitatii transportului rutier de persoane prin servicii regulate executate de transportatori privati pe raza judetului Ilfov.
Cele 68 de linii de transport in comun care faceau legatura intre Bucuresti si localitatile limitrofe din Ilfov au fost desfiintate, cu o luna in urma. Desfiintarea liniilor preorasenesti este o decizie mai veche a Primariei Capitalei, argumentata prin faptul ca Bucurestiul nu mai poate acoperi singur costurile de exploatare a mijloacelor de transport in comun, in conditiile in care majoritatea beneficiarilor proveneau din localitati din Ilfov.

Cele mai citite

Președintele COSR confirmă: „Șansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice sunt importante”

Preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (COSR), Mihai Covaliu, a declarat că şansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice...

Dan Podaru candidează din partea PER la funcția de primar al sectorului 1

Fostul consilier local Dan Podaru va fi candidatul Partidului Ecologist Român pentru funcția de primar al sectorului 1, după ce formațiunea sa politică, Alianța...

Sorin Grindeanu, la Abu Dhabi: „România îşi doreşte expertiză şi finanţare din partea Emiratelor Arabe Unite”

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat, joi, la Abu Dhabi, despre extinderea parteneriatului dintre România şi Emiratele Arabe Unite, ţara noastră dorind...
Ultima oră
Pe aceeași temă