27.2 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialRazboiul pontoanelor de la Dunare

Razboiul pontoanelor de la Dunare

Inca de-acum doi ani, pe masa ministrului MTCT statea, singur si nestingherit, proiectul Ordinului privind organizarea si exploatarea infrastructurii din Portul Tulcea, proiect solicitat in repetate randuri ca urmare a inexistentei infrastructurii necesare acostarii navelor de croaziera internationala in urbea de la portile Dunarii. In lipsa unei infrastructuri, navele care au adus anual in Delta mii de turisti straini au preferat sa acosteze fie la Mila 35, fie in afara portului. Inainte de aparitia actului normativ solicitat, Primaria, Capitania si APDM au invitat la discutii agentii economici turistici care au pontoane pe faleza, insa dupa publicarea Ordinului 1.339 al MTCT singurul care a anuntat aparitia acestuia a fost Ion Manole, seful Capitaniei. Se pare, insa, ca nu a fost luat in seama, astfel incat nimic in Portul Tulcea nu s-a schimbat. Ordinul ministrului Transporturilor privind modul de organizare si exploatare a infrastructurii portuare din Portul Tulcea, aparut in Monitorul Oficial nr. 766 din 23 august 2005, vizeaza eliberarea falezei municipiului de navele si pontoanele-dormitor ale societatilor particulare. In plus, in perioada aprilie-octombrie, proprietarii pontoanelor a patru dane sunt obligati sa permita acostarea cu prioritate a navelor de croaziera, cei care nu au contracte cu operatorii navelor de croaziera urmand sa permita exclusiv stationarea navelor destinate turismului in Delta.

De ce tac autoritatile?

Potrivit declaratiei avocatului Constantin Ciubotariu, reprezentantul firmei Navtrans SRL, cu sediul in Tulcea, singurele firme care sunt avantajate de ordinul MTCT sunt Navrom Delta, companie subventionata de stat care asigura transportul locuitorilor din Delta, societatea Conservil SA, despre care se spune ca este a celebrului om de afaceri Sorin Vantu, si Primaria Tulcea, care detine nava “Gilort”, transformata in aceasta vara in restaurant-hotel. De asemenea, APDM Galati ramane cu doua pontoane, iar Administratia Fluviala a Dunarii de Jos din Galati are alocat un ponton de acostare. “Toate navele de pasageri care nu sunt subventionate nu au acces in Portul Tulcea. Eliminarea concurentei o face insusi Ministerul Transporturilor, in beneficiul unui singur operator privat, cel care beneficiaza de toate subventiile – Navrom Delta. In plus, navele de pasageri ale acestei societati efectueaza si curse turistice cu subventii de la stat”, se arata in sesizarea trimisa Consiliului Concurentei de catre societatea Navtrans SRL. Si asta in conditiile in care, conform cerintelor Uniunii Europene, statul este dator sa asigure un mediu concurential corect si nediscriminatoriu intre agentii economici.
Referindu-se la acuzatiile de concurenta neloiala aduse de reprezentantul societatii Navtrans SRL, Victor Iancu, presedintele Consiliului de Administratie al companiei Navrom Delta SA, a declarat ca, incepand din acest an, orice agent economic poate participa la licitatiile organizate de MTCT pentru obtinerea subventiilor de transport. “Noi nu avem cu ce face concurenta neloiala. Este aceeasi situatie ca la transportul feroviar. In calitate, insa, de presedinte al Asociatiei Armatorilor Fluviali, in ceea ce priveste Ordinul MTCT, consider ca trebuia ca portul sa fie reamenajat. Daca nu se va intampla anul acesta, in 2006 vor veni si mai multe nave de croaziera si vom avea si mai multe probleme. Eu nu stiu de acest ordin, nu am participat la discutiile cu autoritatile locale si centrale, dar este inadmisibil ca toate troacele care au o capacitate de cate doua persoane sa acosteze in port. Voi pleca in curand pentru contractari in Germania, pentru sezonul turistic viitor, si mi-e groaza sa le spun agentilor turistici de acolo ca au unde sa acosteze”, a mai spus Victor Iancu.

Cele mai citite

UE se angajează să aloce 3,5 miliarde de euro pentru protejarea oceanelor

Uniunea Europeană va aloca 3,5 miliarde de euro (3,71 miliarde de dolari) pentru a proteja oceanele și a promova durabilitatea printr-o serie de inițiative...

Lucian Bode a văzut șacalii. Cine-i prinde?

Învățat despre utilitatea glonțului magic, Lucian Bode a lansat cel mai consistent mesaj de campanie electorală: “În vremuri grele, apar șacalii, care așteaptă un...

Back home. Bontea, Dumitrescu și Scărlătescu, înapoi la Masterchef, emisiune difuzată de PRO TV

Vuiește întregul internet! După scandalul de la Antena 1, când cei trei chefi au anunțat trustul cu câteva săptămâni înainte de începerea filmărilor că...
Ultima oră
Pe aceeași temă