13.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialRanfluare cu viteza melcului

Ranfluare cu viteza melcului

Luni, in timpul sedintei Comisiei operativ, consultative a judetului Tulcea, Ion Manole, seful Capitaniei, a anuntat ca ranfluarea epavei navei Rostock se face intr-un ritm alert, insa informatia s-a dovedit a fi… apa de ploaie. Conform declaratiei purtatorului de cuvant al Rostock Wreck Removal Consortium, Anca Martin, in momentul de fata, se munceste doar pe punte. "Angajatii concernului international folosesc aceasta perioada pentru verificarea echipamentelor, executarea reviziei generale si intocmirea planurilor de lucru pentru scoaterea la suprafata a ultimei sectiuni din epava navei”, a afirmat Anca Martin.
Este cunoscut faptul ca pentru indepartarea namolului din ultima sectiune scoasa pe uscat pe data de 21 august din epava navei Rostock, angajatii Rostock Wreck Removal Consortium au folosit 12 furci, lucru care nu s-a mai intamplat in nici una din operatiunile similare derulate in alte tari. Se pare ca aceeasi metoda va fi folosita si in perioada urmatoare, pentru ca in urma investigatiilor efectuate s-a constatat prezenta aceluiasi tip de namol, numit de specialisti "namol verde”. Acesta se formeaza in decursul a peste sase ani in spatiile inchise din apa, inlaturarea lui urmand sa fie deosebit de dificila din cauza consistentei de ciment pe care o prezinta. In plus, in conditiile in care curentii Dunarii sunt foarte puternici in zona in care se afla sectiunea la care se lucreaza, orice operatiune a unui scafandru s-ar efectua cu o singura mana, eficienta activitatii sale fiind nula. Orice incercare de scufundare a unui angajat al consortiului s-ar putea solda cu ranirea acestuia ca urmare a numarului mare de busteni care plutesc pe suprafata Dunarii. De altfel, parti de copaci s-au gasit si in cablurile si lanturile instalate de firmele care au incercat anterior ranfluarea acestei sectiuni care a suferit si modificari structurale in urma interventiilor anterioare, operatiunile urmand sa fie ingreunate si de cablurile si lanturile instalate de firmele care s-au lasat pagubase in incercarea de a scoate Rostock-ul la suprafata.
Aceasta sectiune a carei greutate este estimata la peste 2.000 de tone se afla in apropierea senalului navigabil si cuprinde magaziile I si II pline cu marfa.

Cele mai citite

Corespondentul rus de război Semion Eremin a fost ucis într-un atac cu drone

Corespondentul rus de război Semion Eremin, care lucra pentru cotidianul rusesc Izvestia, a fost ucis vineri într-un atac cu drone ucrainene în sud-estul Ucrainei,...

Rusia – Ucraina, ziua 766: Doi morți într-un atac cu drone asupra regiunii Belgorod

Un atac ucrainean cu dronă a făcut doi morţi în regiunea rusă de frontieră Belgorod, în vestul ţării, a informat guvernatorul local, în această...

Taiwanul anunță că a detectat 21 de avioane militare chineze în jurul insulei

21 de avioane militare chineze au fost detectate în jurul Insulei Taiwan începând cu ora locală 8:15 (0:15 GMT), a anunţat sâmbătă Ministerul Apărării...
Ultima oră
Pe aceeași temă