Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Raliurile acvatice pun in pericol biodiversitatea protejata ecologic

In mai multe zone din Delta Dunarii se organizeaza frecvent competitii nautice la care participa ambarcatiuni dintre cele mai sofisticate, ale caror motoare depasesc cu mult puterea de 200 de CP. Raliurile pe apa se organizeaza pe canale din ...

Share

Neculai Amihulesei 0 comentarii

16.08.2005 - 00:00
In mai multe zone din Delta Dunarii se organizeaza frecvent competitii nautice la care participa ambarcatiuni dintre cele mai sofisticate, ale caror motoare depasesc cu mult puterea de 200 de CP. Raliurile pe apa se organizeaza pe canale din inima Deltei si pe lacuri, punandu-se astfel in pericol nu doar viata competitorilor, ci si fauna si flora din Rezervatia Biosferei Delta Dunarii aflate sub protectia ecologica datorita unicitatii acestora.
Desi autoritatile din judetul Tulcea au stiinta de aceste raliuri acvatice, deocamdata nu s-au gasit mijloacele legale de a le stopa. In Delta Dunarii nu este reglementata navigatia, cu exceptia cailor navigabile consacrate, care sunt cele trei brate ale Dunarii. In lipsa unor reguli de circulatie, Autoritatea Navala Teritoriala Tulcea, care are in jurisdictie aceasta zona acvatica, nu poate sa opreasca ambarcatiunile care se intrec la viteza pe canalele Deltei, ele putand fi controlate doar atunci cand se afla pe una din caile navigabile consacrate sau in port. Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii se zbate de mai multi ani sa impuna un regulament de navigatie pe teritoriul pe care-l administreaza, dar textul acestui regulament convenit cu Autoritatea Navala zace prin sertarele unor directori din Ministerul Transporturilor de mai multa vreme.

Omoruri nepedepsite...

Lipsa unor reglementari de navigatie in Delta mai are o consecinta. Accidentele navale foarte grave, intre care unele s-au soldat cu pierderi de vieti omenesti, care s-au produs in afara cailor navigabile recunoscute nu au putut fi sanctionate, iar cei vinovati de moartea unor oameni sau de vatamarea corporala grava a altora au ramas nesanctionati. De exemplu, doua eleve si-au pierdut viata in urma cu cativa ani pe un canal in apropierea hotelului "Lebada", iar cei vinovati de acest accident nu au putut fi trimisi in judecata, intrucat nu au incalcat nici o regula de circulatie, desi din vina acestora s-a scufundat ambarcatiunea in care se aflau elevele care s-au inecat. Un alt caz este cel al unui cunoscut om de afaceri din Constanta care a manevrat gresit o salupa rapida pe Dunarea Veche, in apropierea localitatii Mila 23 si, ca urmare, a accidentat grav o femeie. Nici respectivul "salupist" nu a putut fi pedepsit pentru ca nu incalcase vreo regula de navigatie.
In timp ce oficialii din Ministerul Transporturilor, sub presiunea potentatilor care au interese in zona, refuza sa reglementeze navigatia in interiorul Deltei, pe teritoriul unei rezervatii ecologice, pe canalele si pe lacurile din apropierea localitatilor Crisan, Caraorman, Mila 23, Sulina si Sf. Gheorghe, salupele ultrarapide se intrec zilnic in cadrul unor raliuri acvatice care aduc atingere grava biodiversitatii din Delta Dunarii.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...