10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialPrima generaţie de marinari de Dâmboviţa

Prima generaţie de marinari de Dâmboviţa

Începând cu această lună, personalul navigant român este obligat să susţină examenele pentru atestarea competenţelor profesionale în Capitală, şi nu la sediul Autorităţii Navale Române, cum se proceda până în prezent.

 

În urma reorganizării ANR, partea de examinare s-a mutat la Bucureşti. „Avem un număr destul de mare de navigatori care locuiesc în alte zone ale ţării”, a declarat Eugen Olteanu, director general al ANR. Acesta a explicat că decizia de mutare a serviciului de examinare a survenit în urma unor solicitări venite din partea navigatorilor din ţară şi că nu s-a modificat nimic în procedura  de susţinere a examenelor.

„Sala de examinare se află la etajul 11 din clădirea Ministerul Transporturilor. Am fost ieri dimineaţă acolo (n.r. – luni), am lansat prima sesiune de examinare. Examenele se desfăşoară în aceleaşi condiţii ca şi la Constanţa. Accesul  se va face pe baza listelor aprobate de ANR. Candidaţii vor intra pe serii la examene”, a menţionat directorul general, care susţine că posibilităţile tehnice (calculatoare, server) nu permit examinarea concomitentă a unei întregi sesiuni de examene, la care se înscriu între 50 şi 70 de persoane.

Oficialul ANR mai susţine că mutarea în Capitală va fi benefică şi pentru examinatori, o bună parte din aceştia având domiciliul în Bucureşti şi fiind nevoiţi să se deplaseze pe litoral pentru examinarea navigatorilor. Dacă examenele se ţin numai în Capitală, navigatorii se pot înscrie la sesiune, ca şi până acum, la Constanţa.

„Înscrierile se fac atât la Constanţa, cât şi la Bucureşti. Pe vii­tor înscrierile se vor putea face în toate centrele zonale”, a mai spus directorul general al ANR.

Reamintim că navigatorii constănţeni au iniţiat o petiţie online împotriva susţinerii la Bucureşti a examenelor, însă, cel puţin până în prezent, nu au reuşit să înduplece conducerea ANR să schimbe procedurile.  

Potrivit companiilor de crewing, pe fondul crizei, politica aleasă de armatori la nivel mondial este angajarea unor echipaje mai slab pregătite, dar pe salarii mai mici, lucru care îi dezavantajează pe români, consideraţi printre cei mai pregătiţi marinari.

 Peste 25.000 de marinari

În prezent există în evidenţele autorităţilor 25.669 de persoane care deţin carnet de marinar, însă nu toţi sunt activi. Bazele de date ale autorităţilor indică un număr total de 15.172 de ofiţeri brevetaţi, din care 1.684 sunt comandanţi de navă. Personalul navigant mai include 3.520 de nebrevetaţi, 2.569 personal auxiliar şi 4.408 de studenţi.  Dacă nu punem la socoteală personalul auxiliar care lucrează pe navele de croazieră şi studenţii, personalul român activ ambarcat pe navele comerciale sub diferite pavilioane numără între 18.000 şi 19.000 de oameni iar numărul lor este în continuă scădere. Potrivit statisticilor Autorităţii Navale Române, în 1999 în România existau 24.000 de marinari.

Cele mai citite

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă