12.7 C
București
luni, 22 aprilie 2024
AcasăSpecialNavaliştii constănţeni, în ofensivă pe piaţa occidentală

Navaliştii constănţeni, în ofensivă pe piaţa occidentală

Criza i-a determinat pe navaliştii de la malul mării să caute noi pieţe de desfacere. Şi cum România nu mai deţine în prezent o flotă comercială, iar armatorii autohtoni nu au mai lansat de ani buni comenzi şantierelor navale, constructorii din acest domeniu au fost nevoiţi să caute clienţi peste hotare. Sâmbătă, la 2X1 Holding Cape Midia Shipyard a fost lansat la apă primul tanc petrolier fluvial destinat pieţei germane şi construit la malul mării.

 

Pentru navaliştii de la Midia evenimentul a constituit o triplă premieră: primul tanc petrolier pentru un armator german, prima navă construită de la zero în societate, după ce Şantierul Naval Midia a fost conceput şi utilizat până în prezent numai pentru lucrări de reparaţii navale, şi prima lansare a unei nave cu ajutorul unei macarale plutitoare gigant. „«Marie Luise» are o greutate de peste 400 de tone, o lungime de peste 76 de metri şi o lăţime de 11,5 metri. Construcţia a început acum opt luni, iar nava corespunde celor mai exigente standarde de navigaţie şi siguranţă: are dublu bord, dublu fund şi va fi dotată cu un bowthruster-compresor (sistem de ghidare al navei poziţionat în prova, pentru creşterea manevrabilităţii – n.red). Armatorul german a fost foarte mulţumit de calitatea execuţiei”, a precizat Aurelian Dabija, directorul general al şantierului.

Premieră naţională

Directorul 2X1 Holding Cape Midia Shipyard a explicat că soluţia aleasă pentru punerea pe apă a tancului petrolier este o premieră pentru România. „Prin construcţia navei pe uscat, şi nu în docul plutitor, s-au făcut economii importante. Estimăm o reducere cu peste 80% a costurilor”, a precizat Aurelian Dabija. Procedurile de lansare au început sâmbătă dimineaţă şi au durat câteva ore. Pentru ridicarea navei de pe uscat şi lansarea în acvatoriul Şantierului Midia, a fost utilizată o macara plutitoare de 2. 200 tone forţă, asistată de remorchere. După lansarea la apă, „Marie Luise” a fost testată hidrostatic, iar în zilele următoare i se vor monta tubulaturile pentru încărcarea şi descărcarea carburanţilor. După ce va fi preluat de armator, tancul va fi reinspectat de către autorităţile statului german şi abia după aceea va primi avizele de navigaţie. Nava poate transporta o gamă variată de produse şi va opera în zona de nord a Europei, pe fluviul Rin. Armatorul german deţine o rafinărie, iar „Marie Luise” este prima navă dintr-o serie de tancuri fluviale pe care acesta intenţionează să le construiască în viitor.

Vremuri grele pentru constructorii de nave

Potrivit rapoartelor financiare ale şantierelor româneşti, în perioada 2009-2011 la nivel naţional a fost înregistrată o diminuare a volumului de comenzi, ceea ce a condus la o scădere cu 8,42% a veniturilor. Veniturile totale ale constructorilor de nave români s-au diminuat de la 4,2  miliarde lei în 2008 la 3,8 miliarde lei în 2011. În perioada de referinţă s-a mai constatat că personalul angajat în sectorul construcţiilor şi reparaţiilor navale a scăzut cu peste 30%, ca urmare a politicilor de restructurare operate în şantierele navale româneşti.  

Cele mai citite

FOTO. Anca Dumitra, Gianina din “Las Fierbinți”, a făcut marele anunț! Ce se întâmplă cu actrița

Anca Dumitra, cunoscută pentru rolul său ca „Gianina” în popularul serial de la Pro TV "Las Fierbinți", a făcut marele anunț: este însărcinată cu...

Președintele Iohannis a ajuns în Coreea de Sud

Delegația oficială condusă de președintele Klaus Iohannis a ajuns în Coreea de Sud, într-o vizită care va dura trei zile. Cele mai importante momente din...

Top 5 electrocasnice care îți pot face viața mai ușoară

În societatea de azi, tehnologia a revoluționat cu adevărat felul în care oamenii lucrează și trăiesc, iar electrocasnicele moderne au devenit o parte integrantă...
Ultima oră
Pe aceeași temă