16 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăSpecialLa Stelpal Cos SRL, un dulap poate costa si... 200 milioane de...

La Stelpal Cos SRL, un dulap poate costa si… 200 milioane de lei

Magazinele de mobila au aparut in municipiul Constanta ca ciupercile dupa ploaie. Cele mai multe dintre ele ofera si produse la comanda, dupa gustul clientului. Datorita concurentei acerbe de pe piata, preturile sunt in continua scadere. Exista chiar si intreprinzatori privati care, pentru a castiga o paine, se ocupa de tot ceea ce este necesar in momentul in care dorim sa achizitionam o piesa de mobilier: de la executia propriu-zisa pana la montatul in locuinta, inclusiv curatenia la locul de munca. Din pacate, exista in Constanta si firme care, fara nici o rusine, taxeaza de trei, de patru sau de cinci ori mai mult decat altii, pentru simplul motiv ca “asa vor patronii”.
Una dintre firmele de mobila care trebuie evitate este cu siguranta SC Stelpal Cos SRL, cu sediul in municipiul Constanta, pe bulevardul Mamaia, nr. 202 (fosta firma Kangur; spunem “fosta” desi sigla troneaza inca deasupra intrarii in magazin). Daca apelati la serviciile ei, riscati sa platiti pe mobila mai mult decat pe apartament! Am intrat in posesia unei facturi fiscale, nr. 06940590, in care preturile cerute frizeaza limita ridicolului. Pentru un dulap cu doua usi, de exemplu, un client a fost taxat cu… 12.740.000 milioane lei vechi fara TVA (!), astfel ca pretul final ajunge la 15.160.600 lei. Vi se pare mult? Lucrurile nu se opresc aici: tot pentru un dulap, de data aceasta cu o singura usa, pretul total facturat este de 12.852.000 lei.
“Este un jaf pe fata, clientul a fost pur si simplu furat!”, spune patronul unei firme concurente de pe strada I. Gh. Duca. “La mine in magazin, acelasi dulap cu doua usi costa 2.300.000 lei”. Facem noi calculul pentru dumneavoastra: la aceasta suma, se puteau achizitiona 6 (sase) dulapuri si ramanea si ceva rest! Specialistii sustin ca materia prima pentru un astfel de dulap nu costa mai mult de un milion de lei, si aici intra si placa de pal, diblurile, aracetul etc. La costurile de productie, producatorul isi adauga cota de profit, care in acest caz capata proportiile unui furt, fiind de 15 ori mai mare decat costul materiei prime.
Institutiile de control trebuie sa intervina pentru ca aceasta firma sa nu-si mai bata joc si de alti constanteni. Omul care vrea un produs ajunge la aceasta “firma” de buna-credinta, asteapta zile intregi sa isi mobileze locuinta, dar se poate trezi ca pentru un simplu birou este taxat cu 200.000.000 de lei. Ati citit bine: 200 de milioane de lei. Asta declara patronul SC-ului, Paul Doioriu, ca legile statului ii permit sa taxeze clientii cu cat vrea. Noi spunem insa ca isi alege selectiv clientii pe care vrea sa-i stoarca de bani, pentru ca in magazinul sau de prezentare o mobila de bucatarie costa, in momentul vizitei noastre, putin peste 13 milioane de lei. Ce se intampla cu adaosul comercial? Nu este posibil, daca vrem sa avem un comert civilizat, sa acceptam ca o firma oarecare sa impuna o cota de profit de 800%! Este o forma de inselaciune, pentru rezolvarea careia cerem interventia, rapida si eficienta, a organelor abilitate ale statului, civile sau penale.
Acestea nu sunt singurele neregului descoperite la SC Stelpal Cos SRL. La o simpla vizita in magazin, am descoperit ca adaosul comercial nu era postat la vedere, asa cum prevede legea. Mai mult, unele produse nici macar nu aveau pretul afisat, ceea ce denota premeditarea inselaciunilor: patronul poate sa ceara cat vrea pe produsul respectiv. Pagubit ramane clientul, care trebuie sa alerge apoi pe la toate institutiile pentru a-si gasi dreptatea. Suntem convinsi ca Oficiul pentru Protectia Consumatorului, Garda Financiara, Politia Economica si Consiliul Concurentei au cate ceva de spus in legatura cu acest tip de comert. Garda Financiara deruleaza in prezent un program pe litoral, in cadrul caruia este urmarita si politica de preturi. La OPC se depun zilnic zeci de cereri, unele dintre ele chiar ilare. Politia Economica ar trebui sa verifice infractiunea de inselaciune, iar Consiliul Concurentei sa raspunda celor inselati cum este posibil ca acelasi produs sa fie vandut la preturi de cateva ori mai mari de catre aceeasi firma. Asemenea “societati comerciale” care au la baza escrocarea clientilor nu trebuie sa mai existe.

Cele mai citite

Traficul rutier restricționat în Pasajul Unirii din Capitală. Un motociclist a intrat în peretele pasajului

Traficul rutier este restricţionat marţi seară în Pasajul Unirii din Capitală, pe sensul de mers către bd. Mărăşeşti, după ce un motociclist a intrat...

Ministrul Finanțelor va prelungi plafonarea RCA până la 30 iunie

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat că va prelungi plafonarea tarifelor pentru asigurările RCA (de răspundere civilă auto), plafonare care urma să ia sfârșit...

Ce negoț ascund sondajele paralele din București?

Să fie oare Cristian Popescu Piedone doar iepurele lui Dom’ Profesor? În clar obscurul mediatic, strategia de atac a stăpânului antenelor devine tot mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă