Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Filiera chineză loveşte în Portul Constanţa

Aproape 19.000 de produse contrafăcute au fost descoperite în containere din China. Contrabandiştii au început în forţă anul 2011. În prima zi a lunii februarie vameşii au descoperit o cantitate importantă ...

Share

Darius Martinescu 0 comentarii

02.02.2011 - 19:38

Aproape 19.000 de produse contrafăcute au fost descoperite în containere din China.

Contrabandiştii au început în forţă anul 2011. În prima zi a lunii februarie vameşii au descoperit o cantitate importantă de mărfuri contrafăcute în containere aflate în Portul Constanţa Sud. Este vorba despre 18.905 produse de parfumerie, încălţăminte şi instrumente pentru cosmetică, în valoarea de 4,5 milioane de lei. Este cea mai importantă captură de la începutul acestui an efectuată în terminalul de containere la această categorie de produse, lucru ce confirmă trendul ascendent pe care l-a înregistrat în ultimii an acest fenomen. Conform prevederilor europene, bunurile au fost reţinute în vederea trimiterii spre expertizare. Principalul furnizor de mărfuri contrafăcute este China. Nu trece săptămână fără ca poliţiştii de frontieră şi vameşii constănţeni să nu descopere ascunse în containere produse introduse ilegal în ţară. Potrivit unui raport realizat la nivelul Uniunii Europene, România se află în primele zece state după volumul mărfurilor contrafăcute.

Principalele motive pentru care ţara noastră - dar mai ales Portul Constanţa - este ţinta preferată a contrabandiştilor sunt statutul de stat-graniţă UE, precum şi faptul că instituţiile abilitate pentru combaterea acestui fenomen beneficiază de fonduri mult mai mici comparativ cu organismele statelor europene mai dezvoltate.

În aceste condiţii, vameşii şi poliţiştii au devenit adevăraţi experţi în domeniul analizei de risc a containerelor. Aproximativ 90% din acţiunile de control, respectiv desigilarea containerelor se soldează cu descoperirea mărfurilor de contrabandă. Cea mai utilizată metodă de transport este „căptuşirea" containerului cu produse asemănătoare ca aspect şi greutate cu cele declarate oficial. Infractorii iau în calcul şi riscul ca încărcătura să fie descoperită, astfel că de obicei se trimit mai multe containere de contrabandă la aceeaşi destinaţie.

Într- un singur container încap, în cazul pantofilor, cam 50.000 perechi, cu o valoare de piaţă de aproximativ 600.000 lei vechi; nu este nevoie ca toate containerele să treacă intacte de control. Dintr-unul singur contrabandistii îşi scot banii.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...