25.3 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialConferinte de presa "dictate" la Primaria Oradea

Conferinte de presa “dictate” la Primaria Oradea

Noul sef al Serviciului Comunicare Imagine si Mass-Media din cadrul Primariei Oradea, Sorin Borza, da lectii jurnalistilor care participa la conferintele de presa. Dupa cateva intalniri cu ziaristii in care au avut loc discutii mai aprinse intre cele doua tabere, Borza a hotarat sa primeasca la conferinte si sa ofere informatii doar jurnalistilor acreditati. Mai mult, reprezentantul municipalitatii a cerut jurnalistilor sa nu puna mai mult de doua intrebari la conferintele de presa. Totodata, pentru a primi informatiile care ii intereseaza, ziaristii trebuie sa se inscrie inainte cu o zi sau doua de conferinta pentru ca in acest mod reprezentantii Primariei sa se poata documenta mai bine. Pentru a-si argumenta noile reguli, seful Serviciului Comunicare a invocat regulile folosite la intalnirile de presa din tarile civilizate.
Astfel, la o zi de la conferinta saptamanala de presa, Borza a trimis un comunicat tuturor redactiilor din Oradea in care a facut o scurta prezentare a noului regulament si a modului de comunicare cu jurnalistii, pe care acesta ar vrea sa-l impuna de acum inainte. “Pentru a oferi un cadru echilibrat de comunicare si transmitere a informatiilor de interes public va propunem ca baza de discutie urmatoarele principii: Conferintele de presa saptamanale vor cuprinde, in afara informarilor provenite din directiile Primariei, subiecte si informatii la cerere. Acestea vor fi solicitate de jurnalistii acreditati, direct, in scris sau telefonic Serviciului de Comunicare, astfel incat inspectorii sa poata efectua in timp util o documentare temeinica. Pentru a oferi sanse egale tuturor participantilor la conferintele de presa propunem limitarea interventiilor si intrebarilor fiecarui jurnalist acreditat. In mod uzual la conferintele de presa din lumea civilizata e vorba de maxim doua interventii, in mod exceptional din motive intemeiate aceasta regula fiind incalcata”, se arata in comunicat.
In document mai este mentionat ca: “pentru asigurarea unui cadru corect de dezbatere, regula generala pentru orice intrebare si orice apreciere este respectul interlocutorului”.
Seful Serviciului Comunicare a vrut sa-si impuna un regulament propriu pentru colaborarea cu mass-media inca din primele zile dupa ce a ajuns la Primarie. El a cerut imediat acreditarea jurnalistilor si le-a solicitat acestora sa scrie decent.
Noul regulament vine dupa cateva scandaluri de presa in care imaginea Primariei si a celor care o reprezinta a fost sifonata. Unul dintre scandaluri este legat de faptul ca municipalitatea a dus, pe banii contribuabililor, la Bruxelles jurnalistii de la institutii de presa din Oradea, un cotidian si o televiziune locala, cu care a incheiat un contract de publicitate, insa corespondentele au aparut in pagini de actualitate si in grupajele de stiri fara semnul “P” de la Publicitate. Acest lucru s-a intamplat la decernarea Diplomei Europene” pe care a primit-o Primaria la Bruxelles.
Mai mult, tot atunci, Serviciul de Comunicare a remis un comunicat de presa in care anunta ca Oradea este singurul municipiu din tara care a primit diploma, cu toate ca acest lucru nu era real.
A urmat apoi scandalul legat de decizia Consiliului Local de a cumpara 23 de tramvaie second-hand la 1,5 milioane de lei fara licitatie.

Cele mai citite

Vești bune despre economie. S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Agenţia de rating S&P a reconfirmat, în data de 12 aprilie, ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung...

Ministrul Burduja propune un Centru de Operațiuni de Securitate în domeniul energiei

Sebastian Burduja, ministrul Energiei, dorește să se înființeze, în România, un Centru de Operațiuni de Securitate în domeniul energiei. Ministrul Burduja a lansat această propunere...

Aproape jumătate din angajați sunt nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de actualul loc de muncă

Aproape 41% dintre angajaţi sunt nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de actualul loc de muncă, salariul, relaţia cu managerul şi lipsa recunoaşterii profesionale fiind principalele...
Ultima oră
Pe aceeași temă