14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialCel mai vechi automobil din Romania a fost expus la locul de...

Cel mai vechi automobil din Romania a fost expus la locul de start

Ieri, la locul de start al raliului international Carpati Retro, toate privirile au fost atrase de cea mai veche masina din Romania, un Ford T Phaeton din 1914. Cu cei 21 de cai putere, automobilul poate prinde o viteza maxima de 50 km/ora, un record pentru vremurile in care a fost fabricat.

Proprietarul sau, cu dubla cetatenie – romana si germana – a cumparat masina din Uruguay anul acesta si nu a vrut sa dez-valuie cat a platit pentru a intra in posesia ei. Transportul masinii din Uruguay si pana la Constanta a durat patru saptamani, iar drumul de la Constanta la Bucuresti l-a facut in patru luni. Aceasta din cauza ca au existat probleme legate de inscrierea masinii si intocmirea tuturor actelor legale, vamesii nestiind in ce categorie sa o incadreze, mai ales ca nu in fiecare zi au de-a face cu un automobil atat de vechi si de pretios. Masina se afla in prezent in stare perfecta de functionare, iar proprietarul ei nu a putut participa la raliu pentru ca era nevoit sa plece din tara inainte de terminarea competitiei.
Fordul din 1914 este decapotabil, nu are ambreiaj, are un claxon situat in afara masinii, la indemana soferului, si are doua viteze, la care se adauga marsarierul. Rotile au spite de lemn, iar piesele de schimb se pot procura numai la comanda in SUA, la firma producatoare.
La linia de start s-a prezentat si un italian, Aldo Sforza, cu o masina Morgan din 1980, realizata dupa un model din 1930. Spre deosebire de Fordul T Phaeton cu numai 21 de cai putere, Morgan-ul are nu mai putin de 200 de cai putere si atinge suta de km in cinci secunde. Scheletul masinii este construit din lemn de frasin foarte uscat, vechi de 100 de ani, si aluminiu la exterior. “Am cumparat aceasta masina de noua si este intr-o stare perfecta de functionare. M-am plimbat cu ea prin Bucuresti, cu mare atentie la gropi”, a afirmat Aldo Sforza, proprietarul Morgan-ului.
La ora 10,30, toti soferii s-au urcat in masini si au luat startul de la Piata Presei Libere, pe directia Sinaia.
La cea de a VI-a editie a Carpati Retro s-au inscris 17 echipaje cu masini de mai multe tipuri: Alfa Romeo (1969), Mercedes (1965), Fiat (1965 si 1980), Austin (1964), ARO (1965 si 1969), Mercury (1978) etc. Raliul ar fi trebuit organizat in acest an in Moldova, dar s-a renuntat din cauza inundatiilor. Traseul care va fi urmat, timp de trei zile este urmatorul: Bucuresti, Targoviste, Sinaia, Poiana Brasov, Cheia. Viteza maxima pe care pilotii o pot atinge pe traseu este de 50 km/ora, iar media ajunge la 35 km/ora.
Aceste limite au fost stabilite pentru a nu forta masinile si pentru ca pilotii sa poata admira privelistea. Pe 26 august este pro-gramata o proba speciala de indemanare la Poiana Brasov, iar pe 27 august va fi organizata o expozitie in Piata Sfatului din Brasov, incepand cu ora 10.

Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă