15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialCalatorii prefera sa mearga pe jos si apoi cu RATB decat cu...

Calatorii prefera sa mearga pe jos si apoi cu RATB decat cu microbuzele

Introducerea microbuzelor particulare a dat peste cap planurile oamenilor care circula zilnic din Bucuresti spre comunele din Ilfov si invers. Multi dintre ei erau obisnuiti sa mearga gratis cu cursele preorasenesti ale RATB, riscand sa fie amendati de controlori. Responsabilii de la RATB cunosteau foarte bine situatia si nu era o surpriza pentru nimeni cand veneau controlorii si descopereau ca peste jumatate dintre calatori nu plateau. Oamenii erau dati jos pe camp din autobuze, li se imparteau amenzi si a doua zi o luau de la capat.
O data cu desfiintarea liniilor preorasenesti ale RATB, oamenii s-au vazut nevoiti sa scoata bani din buzunar de fiecare data cand se urcau in microbuze, ceea ce multora nu le-a convenit. Printre acestia se numara multe persoane cu venituri reduse care nu isi permit sa aloce prea multi bani pentru transport. Pe traseul Piata Chibrit-comuna Chitila, pretul unei calatorii cu microbuzele unei firme particulare este de 10.000 de lei, acelasi cu costul unui bilet RATB in oras. Chiar si asa, multi calatori sunt nemultumiti si, cu putin noroc, au gasit o solutie pentru a scapa mai ieftin. Ei au profitat de faptul ca de ieri s-a introdus o noua linie RATB, 645, care face legatura intre Piata Chibrit si Fabrica de Bere din Chitila. De la fabrica si pana in comuna mai sunt doua-trei statii de mers, distanta pe care oamenii o parcurg pe jos. “Autobuzele liniei 645 sunt foarte aglomerate. Oamenii prefera sa mearga pe jos pana la statia de la fabrica si apoi sa ia autobuzul pana in oras. Majoritatea s-au obisnuit sa nu plateasca. Ar trebui reinfiintati taxatorii in autobuze pentru ca lumea sa cumpere bilet”, a afirmat Marcel Sursilo, controlor la capul de linie al autobuzelor 645.
Ieri, la ora 8, in statia de microbuze de la Piata Chibrit era agitatie mare. Zeci de oameni veneau si plecau, o parte cu microbuzele particulare si cei mai multi cu autobuzele RATB. Acestea erau incarcate la capacitate maxima atat la venire, cat si la plecare, iar calatorii erau inghesuiti ca sardelele. Nimeni nu se plangea de aglomeratie atat timp cat prindea un loc chiar si pe scara. Soferii RATB ne-au povestit ca nu se descurca cu numai patru masini pe traseu, fiind necesare cel putin inca doua. In schimb, microbuzele isi asteptau clientii insirate cuminti la rand. Soferii lor aveau timp sa le mature, sa le stearga geamurile si apoi sa astepte clientii. La orele de varf, microbuzele circula la interval de doua minute, iar autobuzele la 13 minute. Unii calatori stateau la negocieri cu transportatorii particulari pe care ii intrebau de abonamente. “La RATB aveam abonament, plateam mai putin. La microbuze, cand se fac abonamente?”, ii intreba o doamna pe soferi. Acestia ridicau din umeri si explicau oamenilor ca asta depinde de patroni si de primarii. Un batranel se plangea ca din pensie abia isi permite sa plateasca abonamentul cu reducere la RATB in valoare de 155.000 de lei, in nici un caz sa achite zilnic cate 20.000 de lei transportatorilor particulari. “De trei zile, vin pe jos din Chitila pana la tramvai. Lucrez si eu pe unde pot prin Bucuresti sa mai scot un ban. Ar trebui sa se gandeasca si la noi primarii si sa ne dea abonamente mai ieftine”, spunea Nicolae Cucu.
Problema abonamentelor ridicata de multi calatori va fi discutata saptamana viitoare de autoritatile locale si transportatorii particulari care ar putea ajunge la o intelegere in privinta subventionarii unei parti din transport. “Trebuie sa ne intelegem cu Prefectura si primariile sa ne ajute la motorina si la piese de schimb. Noi nu primim subventie ca RATB”, a afirmat Ion Paraschiv, dispecer coordonator la microbuzele din Piata Chibrit. Pana se va gasi o solutie, oamenii vor continua sa aleaga varianta cea mai ieftina si se vor inghesui in autobuzele RATB.

Cele mai citite

Raed Arafat trimite o echipă de experți la Slănic Prahova în urma surpării de teren

Secretarul de stat Raed Arafat, şeful DSU, a precizat joi că o echipă de experţi urmează să ajungă la Slănic Prahova pentru a evalua...

Spitalul Obregia din București va avea o Secţie clinică de psihiatrie pediatrică

O Secţie clinică de psihiatrie pediatrică urmează să fie realizată la Spitalul Obregia, în baza unui protocol de colaborare încheiat între Administraţia Spitalelor şi...

Cât timp ar trebui să dureze plimbarea câinelui?

Plimbarea zilnică a câinelui oferă numeroase beneficii pentru sănătatea mentală, emoțională și fizică pentru aproape toți câinii. Plimbările oferă exerciții fizice, care sunt bune...
Ultima oră
Pe aceeași temă