Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Aeroportul Timișoara urmează soarta Portului: ar putea ajunge la baronii PSD

Ministerul Transporturilor a realizat proiectul unui act legislativ ce prevede cedarea gratuită, integrală, a tuturor acţiunilor deţinute de stat la Aeroportul Timişoara către Consiliul Judeţean Timiş, condus de Titu Bojin, important baron local PSD.

Share

Doru Cireasa 0 comentarii

Actualizat: 18.05.2014 - 21:13

Ministerul Transporturilor a realizat proiectul unui act legislativ ce prevede cedarea gratuită, integrală, a tuturor acţiunilor deţinute de stat la Aeroportul Timişoara către Consiliul Judeţean Timiş, condus de Titu Bojin, important baron local PSD.

Ministerul Transporturilor (MT) a realizat prin copy-paste după proiectul ce prevede transferul unui pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa la primarul Radu Mazăre o schiţă de act normativ conform căreia toate acţiunile deţinute de stat la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“ Timişoara trec la Consiliul Local Timişoara. „Se aprobă transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acţiuni ale Societăţii Naţionale Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia SA  reprezentând un număr de 128.064 acţiuni în valoare de 10 lei fiecare, din proprietatea privată a statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea privată a judeţului Timiş şi în administrarea Consiliului Judeţean Timiş”, arată proiectul postat recent pe situl de internet al Ministerului Transporturilor. Statul deţine la aeroportul Traian Vuia  80% din acţiuni, restul găsindu-se la Fondul Proprietatea.

Există însă o diferenţă faţă de trans­ferul acţiunilor Portului Constanţa. În acest ultim caz, Dan Şova a decis transferul către Consiliul Local Constanţa, care este dominat de PSD. În schimb, la Timişoara, transferul s-a făcut către Consiliul Judeţean Timiş, în condițiile în care primăria este controlată de liberali, prin edilul Nicolae Robu. De altfel disputele pe tema acţiunilor între şeful CJ Timiş, Titu Bojin, şi primarul liberal nu au întârziat să apară. Primarul Timişoarei a solicitat jumătate din pachetul de acţiuni primit în timp ce şeful CJ Timişoara i-a transmis primarului „să îşi înfrâneze dorinţele”.

Acuzațiile aduse de opoziție

Măsura nu a scăpat necriticată de reprezentanţii opoziţiei. “Ministerul Transporturilor condus de domul Dan Şova, bunul prieten al lui Victor Ponta, pregăteşte o nouă Hotărâre de Guvern prin care să transfere gratuit 80% din acţiunile deţinute la Aeroportul Timişoara către Consiliul Judeţean Timiş. CJ Timiş este condus de Titu Bojin, un apropiat al lui Ilie Sârbu, socrul premierului. În curând Ministerul Transporturilor o să rămână fără domeniu de activitate. Ca şi în cazul Portului Constanţa le atrag atenţia domnilor Ponta şi Şova că transferul gratuit de acţiuni printr-o Hotărâre de Guvern este ilegală”, a spus Cătălin Predoiu prim-vicepreşedinte PDL.

Sub aspectul controverselor și a suspiciunilor privind legalitatea, situaţia creată la Timișoara seamănă cu transferul a 13% din acţiunile Portului Constanţa către autoritățile controlate de Radu Mazăre. Argumentele prin care mai multe direcţii subordonate ministrului Şova au respins propunerea se pot aplica la fel de bine şi în cazul aeroportului. Cedarea bunurilor statului, cum ar fi un pachet de acţiuni, nu se poate face decât în condiţiile legislaţiei privatizării, a explicat una dintre direcţiile MT ministrului:  “Căile legale sunt: vânzarea de acţiuni (nu cedarea gratuită, cum doreşte ministrul Şova); majorarea capitalului social prin aportul partenerilor privaţi; transferul/vânzarea activelor cu caracter social”.  

Citește totul despre:

Comentarii

loading...