"Desant" german pe litoral

Agentia de turism Danubius si-a deschis, in mod oficial, un nou sediu in statiunea Mamaia. Prezent la eveniment, Wolfgang Bremer, directorul agentiei TUI A.G., partenerul german al societatii, a declarat ca are incredere in Romania ca un punct ...

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

29.06.2005 - 00:00
Agentia de turism Danubius si-a deschis, in mod oficial, un nou sediu in statiunea Mamaia. Prezent la eveniment, Wolfgang Bremer, directorul agentiei TUI A.G., partenerul german al societatii, a declarat ca are incredere in Romania ca un punct turistic important, aflat in plina dezvoltare. "Plajele fine, posibilitatile multiple de calatorie in Europa de Vest, un bun raport calitate-pret, dar si o cultura bogata - acestea sunt atuurile care fac din Romania o destinatie perfecta pentru sejururi, dar si pentru circuite", a afirmat seful TUI. Printre punctele slabe se numara imaginea tarii in strainatate, care ar trebui "slefuita" prin mai multi bani investiti in publicitate, dar si faptul ca tara noastra nu este inca membra a Uniunii Europene. Bremer a adaugat insa ca are incredere in hotelierii de aici, in companiile aeriene si in autoritatile locale si nationale si ca priveste in viitor cu optimism. "In Germania exista un proverb care spune ca cine nu are curaj nu castiga", a explicat el implicarea tour-operatorului german in turismul romanesc. In aceasta privinta, Bremer a adaugat ca TUI este gata sa investeasca in hoteluri, in "outgoing", dar si in industria IT, sperand sa ocupe, in urmatorii cinci ani, pozitia de lider de piata. Daca TUI a investit insa in opt hoteluri din Bulgaria, in tara noastra va prelua, deocamdata, un singur hotel, in Jupiter.

Mamaia, la ceas aniversar

La inaugurarea sediului au mai participat Marius Sorin Crivtonencu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, si primarul municipiului Constanta, Radu Mazare. Seful ANT a salutat realizarea "acestui formidabil sediu de firma, care nu a fost amplasat intamplator in Mamaia". Crivtonencu a reafirmat unul dintre prinicipalele proiecte ale autoritatii: prelungirea sezonului de la 1 mai la 31 septembrie. Radu Mazare a precizat ca in acest an Mamaia implineste 100 de ani de existenta, pe parcursul carora au existat perioade bune, dar si de decadere. "Ma bucur ca s-a inaugurat aceasta cladire in Mamaia, pentru ca inseamna ca in ultimii ani am reusit sa redam splendoarea statiunii. Nu a fost usor, nu am terminat, este un proces in plina desfasurare", a declarat primarul Constantei. Acesta a precizat ca este de apreciat si schimbarea mentalitatii, care are ca rezultat aparitia multor locuri ingrijite in Mamaia. "Si in urmatorii ani vom face la fel, vom finaliza proiecte indraznete, la care multa lume nu s-ar fi gandit niciodata, chiar daca acestea au fost incetinite, sper pentru o perioada scurta. Mamaia va avea din ce in ce mai multi turisti", a conchis Radu Mazare. Si seful ANT a precizat ca sustine investitiile pe litoral. Cu toate acestea, despre proiectele stopate ale municipalitatii nu se mai aude nimic. Marius Crivtonencu spune ca este de acord cu ele, dar ca deocamdata nu sunt surse de finantare. Ciprian Popescu, directorul Danubius, a declarat ca singura forma viabila de tursim este "incomingul". "In 2003 am fost cooptati in World of TUI, elita turismului mondial, ceea ce a constituit un imbold fara precedent pentru industria romaneasca", a spus Popescu.

Concurenta europena

Litoralul romanesc mai are un drum lung de facut pana a ajunge la nivelul celui din Bulgaria, Croatia sau Turcia. Helmut Heim, directorul TUI Germania, care cunoaste Romania de 30 de ani, de cand lucra ca ghid, spune ca se cunoaste o schimbare evidenta in bine in ultimii trei ani si ca Mamaia este pe un drum bun. Exista hoteluri renovate, dar camerele sunt inca mici; infrastructura a fost modernizata, mai ales in Mamaia. Pentru a combate concurenta europeana, Heim doreste sa creeze pe litoralul romanesc "cluburi de familie". Este nevoie, in acest scop, de camere mai mari, care sa adaposteasca mai multe persoane, de mai multe alternative de petrecere a timpului liber in comun, de locuri de joaca pentru copii, dar si de schimbarea imaginii tarii. Trebuie declansata o adevarata o adevarata ofensiva de marketing in Germania mai ales, tara unde Romania nu are imaginea pe care o merita, spune Heim. Hotelierii nu trebuie sa cada nici in greseala bulgarilor, care, dupa cativa ani de crestere vertiginoasa a turistilor straini, au marit preturile. "Turismul este o industrie fragila, cu multe sensibilitati la politica si la preturi", spune si Wolfgang Bremer. Perioada actuala este cu atat mai dificila cu cat Europa trece printr-o perioada economica grea, iar oamenii se gandesc de doua ori inainte de a cheltui un ban. Preturile inca atractive de pe litoralul romanesc pot transforma aceasta situatie intr-un avantaj.

Citește totul despre:

Comentarii