20.3 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăȘtirile zileiProducătorii auto europeni consideră nerealistă limitarea emisiilor de CO2

Producătorii auto europeni consideră nerealistă limitarea emisiilor de CO2

În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025.

Luni, Comisia de mediu din Parlamentul European a votat obiective mult mai ambiţioase: o reducere de 20% a emisiilor de CO2 până în 2025 şi de 45% până în 2030.

“Suntem foarte îngrijoraţi de aceste tendinţe. Nivelul reducerii emisiilor adoptat de Parlamentul European este total nerealist”, a apreciat Erik Jonnaert, şeful ACEA.

Executivul comunitar susţine că a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană îşi atinge ţintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris şi de asemenea pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă.

Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.

Producătorii auto susţin că infrastructura pentru punctele de încărcare şi piaţa nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute.

“Tranziţia trebuie făcută într-un ritm care să poată fi gestionat. Acest ritm este vital nu numai pentru industria auto şi angajaţii săi, ci şi pentru consumatori”, a explicat Jonnaert.

ACEA susţine că industria auto este responsabilă pentru mai mult de 11% din locurile de muncă din industria manufacturieră în UE. Însă, în 14 regiuni din UE, concentrate în Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România, Suedia şi Marea Britanie, sectorul auto reprezintă chiar mai mult de 20% din locurile de muncă din industria manufacturieră. Un avans forţat spre automobilele electrice va afecta în mod disproporţionat locurile de muncă în aceste regiuni, se arată într-un raport publicat luna aceasta de firma FTI Consulting.

Cele mai citite

Rețea pakistaneză de trafic de migranți, destructurată în România

O investigație transfrontalieră condusă de Poliția Română (Poliția Română), sprijinită de Europol și la care au participat poliția austriacă (Landeskriminalamt Salzburg) și Forțele carabinierilor...

Rețea pakistaneză de trafic de migranți, destructurată în România

O investigație transfrontalieră condusă de Poliția Română (Poliția Română), sprijinită de Europol și la care au participat poliția austriacă (Landeskriminalamt Salzburg) și Forțele carabinierilor...

VIDEO REZUMAT. Emoții pentru moldoveni. Lupta la retrogradare, din ce în ce mai “tăioasă”

Într-o confruntare tensionată din cadrul etapei cu numărul șase din play-out-ul Superligii Românești, echipa Universitatea Cluj a reușit să obțină o victorie prețioasă cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă