Din informațiile obținute de „România liberă“, este vorba de o problemă de hardware, server-ul învechit s-a defectat, iar toate datele ministerului, stocate pe acesta, sunt inaccesibile și nu se știe cu siguranță când și dacă vor putea fi recuperate. Sunt pierdute date statistice, juridice și de comunicare cu unitățile de învățământ sau cu presa.
Mentenanța server-ului era asigurată de departamentul de IT al MEN. Acum, Ministerul Educației urmează să lanseze o licitație, pentru achiziționarea unui nou server.
Reprezentanții MEN au explicat, pentru „România liberă“, că defectarea e-mail-urilor nu afectează însă comunicarea cu inspectoratele școlare județene și cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, deoarece aceasta se desfășoară prin alt sistem. De asemenea, nu sunt afectate datele stocate pe site-urile ministerului, legate de examene sau alte informații și statistici ale MEN, conform aceleiași surse.
Una dintre principalele probleme este că elevii, părinții sau cadrele didactice nu pot transmite, acum, sesizări către MEN. Acest lucru ar fi posibil doar telefonic, prin fax sau prin inspectoratele școlare. Dar această comunicare devine mult mai dificilă în cazul sesizării, de către elevi, părinți sau profesori, a unor nereguli/probleme legate de inspectorate, pe care chiar acestea ar trebui să le transmită mai departe ministerului de resort. „Din cauza unor probleme tehnice pe care le întâmpină serverul de poștă electronică utilizat în mod curent pentru acest tip de corespondență, transmitem, temporar, comunicatele de presă de pe această adresă de e-mail. Vom reveni pe contul de e-mail biroupresa@edu.gov.ro imediat ce acest lucru este posibil. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente și vă mulțumim pentru înțelegere“, a transmis către mass-media Biroul de presă al MEN, de pe o adresă de G-mail creată pentru a suplini e-mail-ul instituționalizat.
Nu este prima problemă tehnică pe care o întâmpină Ministerul Educației. Anul trecut, site-ul instituției s-a defectat de mai multe ori, neexistând un contract de mentenanță, iar departamentul IT neavând acces la toate mijloacele tehnice, pentru a remedia problemele.