Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Pentru EURO 2020, aeroporturile bucureștene sunt în aer

Directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Gabriel Stoe, a reușit “performanța” de a elabora un plan de dezvoltare al Aeroportului Henri Coandă, în doar patru file, într-o perioadă de 49 de zile.

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

26.04.2019 - 09:41

Marele plan al șefului Aeroportului Otopeni, principala poartă aeriană a României, înseamnă lucrări de reparații a pistelor, căi de rulare, platforme, terminale, clădiri, precum și operaționalizarea Aeroportului Băneasa pentru EURO 2020.

Actualul director al aeroporturilor bucureștene nu își asumă realizarea planului fantezist până la expirarea celor patru luni de mandat ale sale. „Prezentele obiective, deși fundamentale pentru activitatea Companiei Naționale Aeroporturi București, nu pot fi cuprinse în perioada rămasă (mai puțin de 3 luni) a mandatului încredințat. (...) Un contract de mandat al directorului ar trebui să includă o realizare de circa 90% a planului de investiții”, se arată în planul semnat de directorul Gabriel Stoe. Principalul obiectiv vizat de șeful CNAB este o investiție de peste 138 milioane de lei, pentru reabilitarea unei piste de aterizare și a zonelor de siguranță aferente.

Directorul aeroporturilor bucureștene și-a fixat ca obiectiv fantastic și redeschiderea Aeroportului Internațional București-Băneasa, pentru Campionatul European de fotbal din 2020, găzduit de Capitală.

„Operaționalizare Aeroport Internațional București-Băneasa, reabilitare Corp A, B și Rotonda. Studiul de fezabilitate este în stadiul analiză în vederea recepției. Urmează scoaterea la licitație a Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor. Termenul de finalizare este febuarie 2020 și a fost estimat fără a lua în calcul întârzieri, amânări și contestații. Nerealizarea sau realizarea defectuoasă, din punct de vedere al nerespectării termenelor, va produce perturbații majore și negative atât în activitatea Companiei Naționale Aeroporturi București, cât și din perspectiva angajamentelor la nivelul Guvernului (Plan de Guvernare, Euro 2020)”, se mai arată în planul de guvernare.

Un alt obiectiv atacat de directorul aeroporturilor din Capitală este renegocierea contractului cu omul de afaceri Ion Țiriac. „În prezent, suma încasată este de 3.250 USD și este aferentă utilizării de către asociere a unui teren în suprafață de 12.540 mp și a unui terminal construit în asociere. Șeful aeroporturilor nu își asumă nici această negociere cu Ion Țiriac, lăsând totul spre o «grea moștenire»“.

Deși, creșterea poate fi cuantificată numai în urma unei renegocieri, susținută de asistență juridică solidă, estimarea personală este că aceste venituri pot crește de minimum 10 ori față de valoarea actuală și suplimentar să genereze venituri din operarea acelei infrastructuri”, mai este precizat în planul de management.

Comentarii

loading...